خبرهای داغ:
یادواره شهدای وحدت " شهیدان شوشتری و محمدزاده" در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۹۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی امروز(26 مهر) در یادواره شهدای وحدت " شهیدان شوشتری و محمدزاده" که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در قله اقتدار و صلابت و امنیت و افتخار است، گفت: بدون شک همه این موفقیت ها و پیروزی ها را مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: راه شهید و شهادت برای جامعه ما همیشه زنده و پویا و باعث حرکت روز افزون انقلاب اسلامی باشد باید تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کنیم.

سردار مرتضوی تأکید کرد: باید راه و سیره شهدا را مورد بازشناسی قرار دهیم و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی و نظام سلطه با تمام توان در مقابل نظام ما صف آرایی کرده است، اظهارداشت: این موضوع بحث جدیدی نیست چرا که در طول تاریخ بشریت و اسلام همیشه کفر و نفاق مقابل قوای اسلام بوده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: تمام تلاش دشمن این است که ما را در مسیر سازش و نقطه سازش متوقف کند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: اگر امروز ضرورت دارد که ما فرهنگ و سیره شهدا را مجددا مورد مطالعه قرار دهیم به واسطه این است که از فرهنگ شهید و شهادت درس و عبرت بگیریم.

وی مهمترین برجستگی شهدا را بصیرت و معرفت آنان برشمرد و گفت: امروز جامعه اسلامی ما به این عنصر اساسی به شدت نیاز دارد.

سردار مرتضوی با بیان اینکه شهدای ما به این باور و معرفت رسیده بودند که کلام و بیان امام راحل در واقع کلام خداوند سبحان، پیامبر و ائمه اطهار(ع) است و جان خود را فدای اسلام کردند، افزود: اگر ملت ما به ویژه جوانان به این باور برسند عقب نشینی، شکست و نابودی دشمن در تمامی عرصه ها حتمی است.

وی مقاومت و ایستادگی را از دیگر ویژگی های شهدا عنوان کرد و افزود: باید این روحیه تقویت شود.

سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: باید خیلی هوشمندانه در مسیر شهدا حرکت کنیم و پیمانی که با شهدا بستیم به صدق برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به شهدای وحدت، اظهارداشت: خون شهدای وحدت در منطقه سیستان موانع بر سر راه وحدت شیعه و سنی را برداشت و یک وحدت بی نظیر و کاربردی در آن منطقه شکل گرفت.

حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز در ادامه به بیان مطالبی در خصوص زندگی و راه شهدا پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها