امر به معروف و نهی از منکر محدود به قشر خاصی نیست

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، محدود به قشر خاصی نیست و باید همه اقشار جامعه در این خصوص احساس مسئولیت نمایند.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۸۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه که به مناسبت دهه اول محرم در سالن اجتماعات اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در راستای ترویج این فریضه تلاش کنند

وی ادامه داد: همه و به ویژه مسئولان فرهنگی باید در جامعه معروفات را ترویج و منکرات را نهی کنند تا این فریضه الهی روزبه روز بیش‌تر از گذشته در جامعه اسلامی ترویج شود.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، بیان داشت: امام حسین (علیه السلام ) رسما قیامش را بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار داد و برای پیاده کردن این فریضه الهی، علیه دشمنان آن زمان قیام کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها زبانی نیست، افزود: این فریضه قلبی و عملی است و در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان، ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و گفت: ترویج این فریضه، جامعه اسلامی را در مقابل دسیسه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، محدود به قشر خاصی نیست و باید همه اقشار جامعه در این خصوص احساس مسئولیت نماین

وی در ادامه با اشاره به آیه 23 در سوره شورای گفت: مسئله مودت و دوستی اهل بیت پیامبر طبق نص صریح این آیه شریفه چیزی است که از طرف خداوند بر مسلمانان واجب شده و این موضوع ربطی به شیعه و سنی بودن مسلمانان ندارد.

رهبر انقلاب طلایه دار وحدت اسلامی در عصر حاضر:

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه و شیطنت دشمنان اسلام بویژه انگلیس و رژیم جعلی اسرائیل در دامن زدن به اختلافات بین مسلمانان گفت: در دنیای امروز که جهان اسلام گرفتار تفرقه و آشوب شده جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت و رهبری همواره کوشیده که به دیگر مسلمانان مظلوم منطقه و جهان که مورد تجاوز قرار گرفتند کمک کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون در نظر گرفتن مذهب به اکثر مسلمانان سنی مذهب که امروز در کشورهای فلسطین، یمن، غزه و حتی زمانی بوسنی و هرزگوین که یک کشور اسلامی در قلب اروپا بود و از طرف کفار مورد تهاجم قرار گرفته بود کمک کرده و در این راه هرگز به مذهب این عزیران توجهی نداشته و فقط بر این اساس که آنان مسلمان هستند ایشان را مورد حمایت خود قرار داده و خواهد داد.

آیت الله شاهرودی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی و درایتی که دارند به هدف دشمنان در ایجاد تفرقه و شکاف در بین امت ها و مذاهب اسلامی پی برده و همواره کوشیده اند با استفاده از موقعیت و جایگاهی که در بین مسلمانان دارند جهان اسلام را به داشتن وحدت و انسجام اسلامی دعوت و از تفرقه و از هم گسستگی بازدارند و به جرات می توان ایشان را طلایه دار وحدت اسلامی در عصر حاضر نامید.

وهابیت و تکفیری زاییده استکبار و اسرائیل است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان های تند رو و افراطی مانند وهابیت و تکفیری ها گفت: این جریان های تندرو که دیگر مسلمانان را تکفیر و اقدام به قتل آنان می کنند مستقیما با دستان استکبار و اسرائیل بوجود آمده و از طرف آنها نیز حمایت مادی و رسانه ای می شوند.

وی وابستگی علنی سران این گروهک ها به آمریکا و اسرائیل و همراهی آنان با استکبار، در قتل و عام دیگر مسلمانان کشورهای اسلامی منطقه اعم از شیعه و سنی و سکوت در برابر جنایات آنان را گواهی آشکار بر این ادعا برشمرد.

ارسال نظرات