خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم خبر داد؛

برگزاری کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی با حضور 120 استاد دانشگاه در قم

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم با اشاره به لزوم فعالیت‌های فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن گفت: در هفته سوم آذرماه کارگاه پیوست نگاری فرهنگی با حضور 120 نفر از اساتید دانشگاه‌ها به مدت 3 روز در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۷۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به لزوم فعالیت‌های فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن اظهار داشت: باتوجه به اینکه در سال‌های گذشته نفوذ فکری توسط استعمار فرهنگی در کشورمان ایجاد شده که نفوذ اندیشه‌های غربی در غالب تئوری‌های مختلف و در غالب رشته‌های دانشگاهی به‌وجود آمده و بحث تحول در علوم انسانی ایجاد شده نیازمند برگزاری کرسی‌های نقد نظریات غربی هستیم.

رئیس بسیج اساتید استان قم بااشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج اساتید قم در راستای مقابله با اندیشه‌های غربی در دانشگاه‌های کشور افزود: آبان و آذرماه چند کرسی نقد نظریات غربی با حضور اساتید دانشگاه برگزار می‌شود که پنج نظریه غربی که در دانشگاه‌های ما مورد استفاده است توسط اساتید و دانشجویان نقد می‌شود.

علیزاده گفت: در هفته سوم آذرماه کارگاه پیوست نگاری فرهنگی با حضور 120 نفر از اساتید دانشگاه‌ها به مدت 3 روز در قم برگزار می‌شود که باید در زمینه فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی و سیاسی پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی شدن علوم انسانی بیان کرد: مقام معظم رهبری درمورد لزوم توجه به علوم انسانی در دانشگاه‌ها فرمودند که باید تحولی درمورد علوم انسانی صورت بگیرد و تولید نهضت علم مبتنی بر مبانی دین و اسلام انجام شود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگروه‌هایی ایجاد شد و در راستای شناسایی و نقد و تحول در علوم انسانی اقداماتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باید با تولید نظریات اسلامی تحول مناسبی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم عنوان کرد: سازمان بسیج اساتید کشور کارگروه‌هایی با حضور اساتید بسیجی استان‌های مختلف تشکیل داد و بیش از 180 نظریه وارداتی غربی در دانشگاه‌ها شناسایی شده است.

رئیس بسیج اساتید استان قم تصریح کرد: طی فرآیندی به نقد و تبیین نظریات غربی پرداخته شد که نقد این نظریات در دانشگاه‌های کشور انجام شده و پس از نقد این نظریات اساتید دانشگاه‌ها به تولید نظریه‌های دینی و اسلامی جایگزین می‌پردازند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار