مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری سومین کنگره ملی شعر روستا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۲۴۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی‌ندوشن با اشاره به اینکه سومین کنگره ملی شعر روستا در شهر هرات مرکز شهرستان خاتم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این کنگره با همکاری فرمانداری خاتم و انجمن شعر این شهرستان اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 آذر اعلام کرد و گفت: شاعران مجازند آثارخود را فقط از طریق پست الکترونیکی به آدرس www.shereroosta@gmail.com ارسال کنند.

وی ادامه داد: از شاعران برگزیده در هر بخش، بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی، جهت حضور در جشنواره و تجلیل دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مجموعه اشعار برگزیده در قالب کتابی چاپ و منتشر می‌شود، محورها و موضوع‌های اشعار را "الفبای مهربانی"، "دامنی از شکوفه"، "آداب آسمانی‌ها"، "نان حلال عشق"، "گلدسته‌های نور"، "آرایه‌های زندگی"، "قنوت‌ها و قنات‌ها"، "خاک آسمان‌خیز"، "فرزندان این آب و خاکم" و "سرچشمه‌های آگاهی" ذکر کرد.

وی با بیان این مطلب که آثار ارسالی در 6 بخش مورد داوری قرار گرفته و افراد منتخب در هر بخش معرفی و تجلیل می‌شوند، این بخش‌ها را شامل زیر18 سال، 18 تا 40 سال، 40 سال و بالاتر، ترانه و شعر محاوره، طنز و شعر کودک عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که آثار ارسالی در تمام قالب‌های شناخته شده شعر فارسی(کلاسیک، نیمایی، سپید ودیگر قالب‌ها) پذیرفته می‌شود، تصریح کرد:  هر شاعر می‌تواند حداکثر5 اثر در موضوعات اعلام شده ارسال کند.

 

 

ارسال نظرات