یادواره شهیده زن انقلاب سمنبر عالی‌پور از شهدای سوم محرم سال 57 و 5 زن ایثارگر شهرستان دیر با حضور خانواده شهید و خواهران بسیجی در سالن شهید حکیمی دیر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۲۲۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر؛ فرمانده بسیج خواهران شهرستان دیر در این آیین گفت: امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست.

خیرالنسا جعفری افزود: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند و اکنون عظمت انقلاب اسلامی در دنیا به برکت خون پاک شهداست.
وی با بیان اینکه آسایش و امنیت امروز ایران اسلامی از شهداست، اظهارداشت: هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم کم است و باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
خیرالنسا جعفری هدف از برگزاری این یادواره را تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و انتقال فرهنگ شهادت به نسل آینده دانست و افزود: بسیاری از حماسه‌هایی که در دوران دفاع مقدس رقم خورده است، مرهون ازخودگذشتگی زنان دلاوری است که فرزندان و همسران خود را راهی جبهه‌های نبرد کردند تا از این مرز و بوم دفاع کنند.

وی برگزاری یادواره شهدا را نشانه انتقال فرهنگ شهادت و آشنا کردن جوانان امروزی و خانواده‌ها با ایثارگری‌ها و رشادت شهدا دانست و اظهار داشت: راه بقای دین بزرگداشت شهدا است لذا باید از قدرت شهدا بهره برد چراکه امنیت پایدار وابسته به شهداست.

فرمانده بسیج خواهران شهرستان دیر با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها و تربیت سالم منشأ اثر وجود یک زن انقلابی در نهاد خانواده است، خاطرنشان کرد: شهیده والامقام سمنبر عالی‌پور با بینش بالایی که  از اسلام و امام(ره) داشت جان خود را تقدیم انقلاب کرد و در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دارای بینش‌های بالایی بود.

این یادواره به همت حوزه مقاومت بسیج فاطمه زهرا (س) شهر دیر برگزار شد.

قرآن‌خوانی، قرائت دکلمه، زندگی‌نامه شهید و مداحی و همچنین تجلیل از خانواده‌های 5 ایثارگر و شهیده عالی‌پور، از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

شهیده سمنبر عالی‌پور در سال 1336 در خانواده‌ای محروم در روستای سرمستان از توابع شهرستان دیّر دیده به جهان گشود و دوران کودکی را تا سن 6 سالگی در زادگاهش گذراند و ی از شهدای سوم محرم سال 57 این شهرستان است.

 

ارسال نظرات