مدیر حوزه های علمیه کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عاشوری گفت: این شهید متدین و دین مدار نمونه‌ای بارز از مبارز دینی است.
کد خبر: ۸۵۸۲۲۱۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید ابوتراب عاشوری با گرامی داشت یاد و خاطره این شهیدگفت: شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری نمونه‌ای بود از یک مبارز دینی که گوش به فرمان امام خمینی برای رسیدن به هدف والای انقلاب گام برداشت.

 آیت الله حسینی بوشهری افزود: شخصیت شهید ابوتراب عاشوری دارای دو ویژگی و معیار بارز می‌باشد که هم در جایگاه یک عالم و هم در جایگاه یک شهید در استان می‌درخشد و بنده به این شهید افتخار می‌کنم.
وی به ویژگی های عالمان دین اشاره کرد و گفت: خداترسی بهترین ویژگی عالمان است که در روح علماء جای دارد و از دیگر ویژگی‌ها نیز مرزبانی و اخلاص می‌باشد که آن را می‌توان در شخصیت شهید ابوتراب عاشوری یافت.

نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری به بیان ویژگی‌های یک شهید پرداخت و افزود: از ویژگی‌های یک شهید دغدغه دین است که در شهید عاشوری درد دین به وفور دیده می‌شد و همچنین مسؤولیت پذیری از دیگر ویژگی هاست که با وجود اینکه برای این شهید بزرگوار مانع تراشی کردند و مکررا خواستار متوقف کردن مبارزات وی بودند ولی این شهید نپذیرفت و نتیجه این مسؤولیت پذیری منجربه شهادت وی شد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شهید عاشوری را عالمی عامل دانست و اضافه کرد: این شهید شفیته خدا و حقیقت بود که در موقع سخن بر روی منبر و در محضر مراجع از خطبای برجسته و سخنوران چیره دست آن زمان به شمار می رفت که با اشرافیت دقیق خود شرایط زمان خود را تحلیل می کرد که در آن زمان کمتر کسی این خصوصیت را داشت.

آیت الله حسینی بوشهری به روحیه خدمت‌گذاری وی در قبال مردم اشاره کرد و گفت: این عالم خادم مردم بود و هر تبعیدی که وارد استان می‌شد بدون هیچ ترس و اضطرابی در آن برهه از زمان به دیدن آنها می‌رفت و آنان را مورد مهر و محبت خود قرار می‌داد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به مراتب خلقت انسان پرداخت و گفت: همه چیز در عالم به خاطر گل روی انسان آفریده شده است که نشان از عظمت انسان است و خداوند در قرآن در بعد معنوی خلقت می‌فرماید جایگاه انسان به پرتو تلاش و فعالیتش می‌باشد که می‌تواند به لقاء الله دست یابد.
آیت الله حسینی بوشهری استعداد، عقل و اراده و اختیار را از ویژگی‌های انسان برشمرد و اظهارکرد: عقل گوهر گرانبهایی است که خداوند در انسان قرار داده است و انسان را در مسیر درست قرار می‌دهد که عالمان دین نقش هدایتگری این جریان عظیم را برعهده دارند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها