خبرهای داغ:
امام جمعه رودیان:

وحدت و همدلی توطئه های دشمنان را خنثی می کند

امام جمعه رودیان گفت: امروز باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم و بصیرت داشته و گوش به فرمان ولایت که قطب نمای این انقلاب است بسپاریم و با وحدت و همدلی نگذاریم تا توطئه های دشمنان به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۲۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،حجت الاسلام و المسلمین عباس معصومی در مراسم عزاداری کارکنان سپاه شاهرود در حسینیه ثارالله با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش با اشاره به زیارت عاشورا و تحلیل کلی آن اظهار کرد: ما در زیارت عاشورا لعن می کنیم همه کسانی که در حق پیامبر و اهل بیت طاهرینش ظلم کرده اند و لعن می کنیم کسانی را که در شهادت امام حسین نقش داشته اند حتی بی تفاوت ها هم مورد لعن هستند.

وی افزود: این لعن های آشکار بدان جهت است که اهمیت خانواده رسالت و پیامبر را نشان می دهد و نشانه پلیدی و شقاوت قاتلین این بزرگواران را نشان می دهد.

امام جمعه رودیان با بیان اینکه باید ما از تاریخ درس بگیریم و بدانیم که تاریخ تکرار می شود خاطر نشان کرد: جنگ نرمی که در دوران امام حسین(ع) توسط دستگاه بنی امیه به راه افتاد امروز نیز وجود دارد اما مدل عمل آن تغییر کرده و اصلش پابرجاست.

وی تصریح کرد: بنی امیه با عملیات روانی و جنگ نرم حساب شده توانست به ظاهر بر امام حسین(ع) برتری یابد و مسلمانان را وادار کرد تا نوه پیامبر و امام برحق خود را به فجیح ترین وضع به شهادت برسانند.

معصومی با اشاره به جنایات داعش بیان کرد: امروز داعش جنایاتی را به نام اسلام مرتکب می شود که 1400 سال پیش بر سر اهل بیت پیامبر در کربلا وارد شد و آنها امروز دوباره آنها را تکرار می کنند و این همان جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن با رسوخ در اعتقادات و افکار جامعه آنها را به سمت خود جذب می کند گفت: بنی امیه بعد از پیامبر با جنگ روانی توانست کار را به جایی برساند که مولاعلی(ع) را در منابر لعن کنند و در برابر نوه رسول خدا و کسی که پیامبر بارها او را پاره تن خود نامیده بوده قرار گرفته و او را با قصد قرب به شهادت برسانند و در این راه از هم پیشی بگیرند.

امام جمعه رودیان با تاکید بر مراقبت از جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: امروز دشمن همان رویه را در پیش گرفته و تلاش دارد انقلاب اسلامی را با نفوذ در افکار آحاد جامعه و به خصوص نخبگان و بزرگان آن با روش های مختلف تهی سازد و باید مراقب و هوشیار بود و از تاریخ درس گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگان کوفه را با پول و زور و دنیا فریب دادند و در مقابل امام حسین(ع) قرار دادند افزود: امروز دشمن همین کار را دارد انجام می دهد و تلاش می کنند نخبگان و بزرگان کشور را به روش های مختلف جذب خود نماید و از طریق آنها انقلاب اسلامی را مصادره و به اهداف شوم خود برسد.

معصومی با تاکید بر عبرت گرفتن از تاریخ و توجه به توطئه های نرم و فرهنگی دشمنان در برهه های مختلف گفت: امروز باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم و بصیرت داشته و گوش به فرمان ولایت که قطب نمای این انقلاب است بسپاریم و با وحدت و همدلی نگذاریم تا توطئه های دشمنان به نتیجه برسد.

وی با بیان سیری تاریخی از دوران امام حسین(ع) و واقعه کربلا عنوان کرد: راه و روش و سیره امام حسین(ع) از آغاز حرکت خود برای مقابله با نظام ظلم و ستم و استکبار تا روز عاشورا و بعد از آن برنامه داشته اند و این مسیر تاریخی تا امروز ادامه داشته است و ما باید برای موفقیت این راه را ادامه دهیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها