مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: رعایت آداب و سلسله مراتب امر به معروف و نهی از منکر از بحث های مهم و ضروری است که در اجرای این دو فریضه نقش کلیدی دارد.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۱۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در جلسه اخلاق پایوران سپاه بوکان دین مقدس اسلام را دین رافت و مهربانی دانست و گفت: در دین مبین اسلام تمام برنامه ها و تکالیفی که برای افراد درنظر گرفته شده ریشه در لطف و مهربانی پروردگار و در نتیجه رساندن افراد جامعه به سعادت دنیا و آخرت دارد و مسئله امر به معروف ونهی از منکر نیز در جهت همین لطف و سعادت برای جامعه پیش بینی و واجب شده است و اگر مسئله خیر و صلاح و لطف الهی نسبت به بندگانش نمی بود خداوند آنرا واجب نمی کرد.

حجت الاسلام تقی خدایی فام تصریح کرد: همانگونه که فلسفه وجوب امر به معروف و نهی از منکر ریشه در سعادت و خوشبختی جامعه اسلامی دارد در مراحل اجرای این دو فریضه نیز باید مسئله لطف و مهربانی و خیر صلاح افراد جامعه در نظر گرفته شود لذا رعایت آداب و سلسله مراتب این آداب از بحث های مهم و ضروری است که در اجرای این دو فریضه نقش کلیدی دارد و بدون رعایت آداب و عدم آشنایی با آن نمی تواند آنگونه که باید در اجرای این دو فریضه موفق بود.

وی با بیان اینکه نمی شود بدون آشنایی با این آداب و صفات یک آمر و ناهی خوب به حساب آمد افزود: قبل از اینکه یک نفر بخواهد امر و نهی را در جامعه اجرا نماید باید از صفات آمر و ناهی به خوبی آگاه بوده و روش و آداب اجرای آن را به خوبی ازمنابع فقهی و روایی بدست آورده باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: امر به معروف و نهى از منكر، فريضه و واجب است، اما براى اجراى آن نبايد پا از حدود شرع بيرون گذاشت.

حجت الاسلام خدایی فام به بیان منطق قرآن و دستور خداوند متعال در این فریضه مهم پرداخت و تاکید کرد: آمر و ناهى مى‏پندارد چون حق با او است، مى‏تواند از هر زبانى و واژه ای استفاده كنددر حالی که قرآن كريم حتى دشنام دادن به مشركان را درست نمى‏شمارد و مؤمنان را كسانى مى‏داند كه از هرگونه لغوى دورى مى‏گزينندو حتى به جاهلان پاسخى در خور و مسالمت‏آميز مى‏دهند،زیرا هدف از امر و نهى، نفوذ در دل‏ها و برانگيختن مردمان در جهت پديد آوردن معروف و از ميان برداشتن منكر است؛ حال آن‏كه دشنام‏گويى مانع از نفوذ و سد راه همدلى است.

ارسال نظرات