مسئول روابط عمومی تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد
مسئول روابط عمومی تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری سینه‌زنی سنتی در این تیپ به‌مدت 7 روز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۰۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سیداسماعیل حسینی در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: باید مجالس عزا، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، روضه‌خوانی و سخنرانی درباره فضیلت عزاداری امام حسین(ع) علاوه بر تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در ادارات نیز باشکوه برگزار شود.

حسینی درس‌های مهم عاشورا را برشمرد و ادامه داد: آزادگی، دینداری، عزت‌مندی و تسلیم‌ناپذیری سه درس مهم عاشورا است.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و بقا انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به تفکرات عاشورایی امام حسین (ع) نیاز داریم، افزود: فکر و خط امام راحل و رهبری همان تفکر و سیره سید سالار شهیدان است

مسئول روابط عمومی تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه مردم به‌خصوص جوانان بوشهری توجه ویژه‌ای به مراسم ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا دارند تصریح کرد: تیپ پیاده امام صادق(ع) برای برگزاری مراسم سینه‌زنی از مداحان پاسدار که همگی از مداحان برجسته استانی هستند بهره می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه مراسم سینه‌زنی سنتی در تیپ پیاده امام صادق(ع) به‌مدت 7 روز برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر سینه‌زنی، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا نیز در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مراسمات معنوی در روحیه ایستادگی، ایثار، شهدت‌طلبی، غیرت، مردانگی و مقاومت در مقابل استکبار را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات