بسیج مداحان: پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) در آستانه ماه محرم گفت: مهم ترین وظیفه سخنران و مداح در هیئت های مذهبی ایجاد اتحاد و هم دلی حول محور رهبری می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۹۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

حاج ماشاالله عابدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاربسیج مداحان در ارتباط با بهبود کیفیت مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در دو ماه محرم و صفر اظهار داشت: این مجالس فیض بزرگی هستند که از بدو خلقت برقرار و خداوند، پیامبران و امامان نیز بانی های این امر بوده اند.

پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) افزود: اکنون که مجالس عزاداری به ما ارث رسیده است باید قدر این نعمت را بدانیم و آن را در راه خودش صرف کنیم. یعنی به عنوان یک عزادار باید از سخنرانی و مداحی به بهترین صورت ممکن استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رواج سبک های غربی و استفاده از الفاظ نامناسب در بین برخی از مداحان بیان داشت: ذاکران برای رسیدن به عاقبت به خیری و رستگاری باید از عالمان، بزرگان دین و استادان این عرصه پیروی کنند اما اگر بخواهند مطیع نفس خود باشند به تدریج از این وادی خارج می شوند و به مسیرهای انحرافی قدم می گذارند.

عابدی ضمن بیان خاطره ای از حضور خود در بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: بیستم ماه مبارک رمضان که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم، ایشان نیز از بعضی از سبک های نامطلوب رواج یافته گله و شکایت داشتند و خواهان استفاده از نوحه ها و اشعار قدیمی بودند.

پیرغلام اهل بیت (ع) در توصیه به کسانی که قصد ورود به عرصه مداحی را دارند تأکید کرد: باید با علمای ربانی و استادان برجسته ستایشگری پیوند داشته باشند و از رهنمودهایشان استفاده کنند چرا که تبعات عدم استفاده از استاد ایجاد انحراف است.

وی در ادامه نقش سخنران و مداح در هیئت های مذهبی را مهم برشمرد و تصریح کرد: آن ها باید با سخنان و اشعار خود اتفاق و اتحاد حول محور رهبری را ایجاد کنند چرا که خداوند، پیامبران، امامان و بزرگان دین نیز با اختلاف و تفرقه افکنی مخالف می باشند.

عابدی در پایان در ارتباط با عملکرد سازمان بسیج مداحان طی سنوات گذشته خاطرنشان کرد: این تشکل در جریان ها و فتنه های مختلف داخلی و خارجی نمایش خوبی داشته است و امیدواریم در ادامه نیز همانند گذشته خوب و صحیح عمل کنند. این سازمان باید از فرصت ها به بهترین صورت استفاده و نواقص موجود را با همکاری و همدلی برطرف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات