برگزاری تجمع بزرگ دانش آموزان اردکان تحت عنوان «نهضت ما زنده ایم»

تجمع بزرگ دانش آموزان خواهر بسیجی مدارس متوسطه اردکان تحت عنوان «نهضت مازنده ایم» همراه با سخنرانی امام جمعه محترم در هنرستان حسن پور شهرستان اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۹۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ادکان: اين تجمع بزرگ با حضور مسئولین شهرستان، رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش و جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهدای اردکان در محل هنرستان حسن پور اردكان و با حضور خلیل عظیم دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار گردید.

 محمد فتاحی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهدای اردکان طی سخنانی هدف از اجرای این برنامه را ترویج و توسعه عمومی فرهنگ اصیل حجاب و عفاف، زنده نگه داشتن و حفظ ارزش های انقلابی و ایرانی در بین آحاد دانش آموز دختر، معرفی جذابیت های دین مبین اسلام و تقویت انگیزه دینی و انقلابی دانش آموزان خواهر معرفی کرد.

   در ادامه محمد اشرفیان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان ضمن عرض خیرمقدم به دانش آموزان و امام جمعه محترم و مسئولین شهرستان، ایجاد زمینه آشنایی و ارتباط دختران دانش آموز با الگوهای برتر حجاب و عفاف، همانند شهدای شاخص بسیج و شهدای شاخص بسیج دانش آموزی نظیر شهیده ایران قربانی و شهیده طیبه واعظی که تصاویر آن ها زینت بخش مجلس بود افزود: منظور و هدف ما از اجرای این طرح، الگو دهی به دختران جوان در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و به رخ کشیدن توان و ظرفیت دختران متدین و انقلابی برای حضور قوی در صحنه های مختلف فرهنگی و اجتماعی علمی و ... بوده است.

حجه الاسلام والمسلمین سیداسماعیل شاکر امام جمعه محترم شهرستان اردکان، نیز با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، به ذکر احادیث و چند روایت و آیه از قرآن کریم در زمینه لزوم و واجب بودن رعایت حجاب و عفاف توسط خواهران، طی سخنانی در این تجمع فرمود: ترغیب دختران متدین و انقلابی برای مقابله موثر با تهاجم فرهنگی دشمنان از وظایف همه نهادها و دستگاه های فرهنگی کشور به خصوص اداره آموزش و پرورش و بسیج است و این کار باعث خواهد شد تا ضمن تقویت شجاعت، عفت و احساس مسئولیت در بین دختران جوان و نوجوان، الگوهای موفق، دانا، توانا، در جهت الهام گیری و تولید و تکثیر شخصیت های تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

ایشان نقش دختران را در زنده نگه داشتن و تبلور ارزش های اسلامی و انقلابی مهم برشمرد و افزود: بی شک تفکر بسیجی ریشه در بطن فرهنگ اسلام داشته و نقطه اوج درخشش این تفکر صحنه عاشورا است و در حماسه عاشورا حفظ آرمان های فرهنگی آن با محوریت زنان و در راس آن ها حضرت زینب(س) صورت گرفت و در زمان امروز که ما در جنگ نرم بالاخص در حوزه فرهنگ به مبارزه با دشمنان مشغول هستیم افسران خط مقدم این نبرد بانوان هستند و عضویت و مشارکت بانوان و دختران فهیم ایران اسلامی در بسیج می تواند زمینه ساز اقدامات اساسی و پیروزی در مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

در این تجمع دانش آموزان با سردادن شعارهایی با مضامین مازنده ایم با ولایت، ما زنده ایم با بصیرت زینبی، ما زنده ایم با عطر خوش ایثار و شهادت، شور و نشاط و سر زندگی را در بین حاضران تقویت نمودند و در پایان بیانیه دختران دانش آموزان در زمینه حجاب و عفاف قرائت شد. 

گفتني است بیان زندگی نامه و وصیت نامه و خاطره از مقاومت، احساس مسئولیت شهید شاخص بسیج دانش اموزی در سال 94، شهیده ایران قربانی توسط یکی از دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است اقداماتی نظیر انتظامات، قرائت قرآن به صورت دسته جمعی، اجرای برنامه توسط مجری دانش آموز خواهر، آذین بندی و ... توسط دانش آموزان به خصوص مسئولین شورای بسیج مدارس انجام گرفت.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار