رقابت‌هاي هفته هشتم ليگ كه بعد از وقفه‌اي 20 روزه پنج‌شنبه آغاز شده بود، ‌روز گذشته با برگزاري ساير ديدارها به پايان رسيد.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۸۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، در مهم‌ترين بازي ديروز استقلال با تساوي يك- يك در ورزشگاه ثامن مشهد برابر پديده دومين مساوي اين فصل خود را نيز كسب كرد و با 17 امتياز در صدر جدول باقي ماند. 

مظلومي با اطمينان كامل راهي مشهد شده بود. تيم او نخستين سه امتياز اين فصل خود را در مشهد كسب كرده و مظلومي براي كسب دومين پيروزي مقابل نماينده مشهد رفته بود و قبل از مصاف با پديده هم گفته بود كه مي‌خواهيم صدرنشين بمانيم. استقلال روند رو به رشد و مثبتي را به عنوان صدرنشين ليگ در پيش گرفته بود. اگرچه ماجراهاي كرار، ‌مدافع بي‌انضباط عراقي و همچنين ماجراي دلارهاي گمشده ريوالدو طي چند روز گذشته و در تعطيلات 20 روزه ليگ، استقلال و مظلومي را به حاشيه برده بود، اما تنها كسب سه امتياز بازي با پديده مي‌توانست آرامش را به اردوي آبي‌پوشان بازگرداند و مظلومي جز به اين نمي‌انديشيد. با اين وجود، دقيقه سه بازي اتفاقي غيرمنتظره براي استقلال رخ داد. پديده بازي را هجومي آغاز كرد و قبل از آنكه مهمان به خود بيايد، دروازه اين تيم را باز كرد. دقيقه سه بازي بود كه مهدي خيري بعد از دريبل مدافع استقلال، با شوتي سركش، توپ را به تور دروازه مهدي رحمتي چسباند و گلر آبي‌پوشان كه زيادي از دروازه‌اش بيرون آمده بود، نتوانست كاري از پيش ببرد. ميل هجومي پديده و حملات اين تيم در نيمه اول چند مرتبه ديگر هم دروازه رحمتي را تهديد كرد و باعث عصبانيت او شد. به طوري‌كه چندين مرتبه بر سر خط دفاع فرياد كشيد. اما نيمه اول با همان تك‌گل دقيقه سه بازي به پايان رسيد. 
اما استقلال نيمه دوم با هدف جبران نتيجه به ميدان آمد. اين تيم كه بعد از شكست 2 بر صفر برابر ذوب‌آهن در هفته سوم ليگ رنگ باخت را به خود نديده بود و بدترين نتيجه‌اش بعد از شكست برابر سبزپوشان اصفهاني، تساوي 3 - 3 برابر راه‌آهن قبل از تعطيلات ليگ بود، براي فرار از مخمصه پديده چاره‌اي جز فشار آوردن روي دروازه اين تيم نداشت. هرچند پديده از احساساتي شدن استقلال استفاده كرد و چند مرتبه ديگر با حملات خود اين تيم را تحت فشار قرار داد، اما دقيقه 60 بازي روي يك اتفاق، بازي به تساوي كشيده شد. البته گل تساوي بازي را محمدحسين مرادوند، بازيكن پديده كه سعي داشت ضربه ايستگاهي آبي‌پوشان را دفع كند، درون دروازه خودي جاي داد تا مظلومي نفس راحتي بكشد و شانس استقلال براي جبران نتيجه بيشتر شود. دقيقه 85 البته چيزي نمانده بود كه پديده بار ديگر گل برتري را به ثمر برساند اما واكنش عالي رحمتي اين بار مانع از باز شدن دروازه استقلال شد. بعد از اين واكنش تلاش دو تيم براي به ثمر رساندن گل برتري افزايش يافت و بازي به مراتب زيباتر و جذاب‌تر هم شد اما ديگر توپي از خط دروازه‌ها عبور نكرد تا سومين بازي پياپي پديده و استقلال از فصل گذشته تاكنون با تساوي به پايان برسد. 
پرويز مظلومي سرمربي استقلال بعد از پايان بازي به شدت به داوري معترض بود: «داور را وادار كردند كه از يك تيم عذرخواهي كند و جوي ايجاد كردند كه حتي داور پنالتي ما را نمي‌گيرد. دوست نداشتم در مورد داوري حرف بزنم. مقابل داور روي بازيكن ما پنالتي كردند و كفشش هم در آمد اما داور اين ضربه پنالتي را نگرفت. روي خسرو حيدري هم خطاي پنالتي كردند. زنگ خطر داوري براي استقلال زده شده است و حتي من مربي كه هيچ وقت در مورد داوري حرف نمي‌زدم، مجبور شدم كه در مورد داوري حرف بزنم.»

تساوی پرسپولیس در روزی که کاپیتان نبود

خرین بازی هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 18 و 28 دقیقه( با 4 دقیقه تاخیر) در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و صبای قم برگزار شد که مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرسپولیس در ابتدای مسابقه صاحب یک ضربه کرنر شد که مدافعان صبا توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 3 مسابقه هاشم بیک‌زاده بازیکن صبا دچار مصدومیت شد و جای خود را به سامان آقازمانی داد تا یک تعویض اجباری و زودهنگام در تیم صبا انجام شود.

بازی تا دقیقه 12 بدون ایجاد موقعیت گلزنی دنبال شد.

در دقیقه 14 شوت آرام بازیکنان صبا را سوشا مکانی مهار کرد.

در دقیقه 18 پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد.

گل‌ صبا: در دقیقه 20 ضربه کاشته صبا در محوطه جریمه پرسپولیس به محمد قاضی رسید و او هم با یک ضربه سریع که به زیر طاق دروازه پرسپولیس خورد گل صبا را به ثمر رساند.

تا دقیقه 23 هر تیم مرتکب دو خطا شد.

در دقیقه 24 بازیکنان توپ را به بیرون زدند و به یاد هادی نوروزی چند لحظه‌ای بازی متوقف شد و تماشاگران کاپیتان فقید پرسپولیس را تشویق و با او خداحافظی کردند.

در دقیقه 27 مهدی طارمی در محوطه جریمه صبا سرنگون شد و معتقد بود که روی او خطای پنالتی اتفاق افتاده است.

در دقیقه 30 شوت بازیکنان صبا با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه 33 ارسال خالقی‌فر روی سر مهدی طارمی فرود آمد که ضربه سر او با اختلاف اندکی از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.

در دقیقه 34 محسن مسلمان ضربه کاشته‌ای روی دروازه صبا زد که با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 37 ضربه کاشته پرسپولیس را مدافعان صبا برگشت دادند.

در دقیقه 44 ارسال بازیکنان پرسپولیس را حامد لک مهار کرد.

در دقیقه 45 پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته روی دروازه صبا شد که رامین رضائیان زد و بازیکنان صبا توپ را برگشت دادند.

نیمه دوم:

پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 46 اولین کرنر را در این نیمه بدست آورد که مدافعان صبا توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 48 شوت رضا خالقی‌فر با اختلاف از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.

در دقیقه 49 بازیکنان صبا و پرسپولیس بخاطر خطای صادقی روی مهدی طارمی باهم بگو مگو کردند.

صبا در این دقایق سعی داشت بازی را اداره کند و پرسپولیس هم از چپ و راست روی دروازه این تیم توپ ریخت.

در دقیقه 57 ارسال انصاری روی دروازه صبا با ضربه سر طارمی همراه شد که توپ به بالای دروازه این تیم رفت.

در دقیقه 60 توپ بعد از چند رفت و برگشت به علیپور رسید که ضربه قیچی برگردان این مهاجم پرسپولیس هم بی حاصل بود و توپ از کنار دروازه صبا به بیرون رفت.

در دقیقه 65 شوت احمد نورالهی از داخل محوطه جریمه صبا با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 67 شوت رضا خالقی‌فر به تیرک افقی دروازه صبا برخورد کرد و به زمین برگشت.

در دقیقه 68 یک جیمی جامپ وارد میدان شد.

در دقیقه 72 ضربه کاشته مهدی طارمی را حامد لک از زیر طاق دروازه بیرون کشید و مانع از گلزنی پرسپولیس شد.

تا دقیقه 74 بازیکنان صبا 12 خطا و بازیکنان پرسپولیس 3 خطا انجام داده بودند.

در دقیقه 75 ضربه طارمی را حامد لک به کرنر فرستاد که این کرنر هم حاصلی برای پرسپولیس نداشت.

در دقیقه 80 و 81 پرسپولیس صاحب دو ضربه کرنر شد که بازهم نتوانست از آنها استفاده کند.

در دقیقه 83 شوت بی‌دقت رامین رضائیان بعد از اصابت به تیرک افقی دروازه صبا به بیرون رفت.

گل مساوی پرسپولیس: در دقیقه 85 ضربه کاشته پرسپولیس در محوطه جریمه با ضربه سر مهدی طارمی همراه شدتا او گل مساوی پرسپولیس را بزند.

با این تساوی پرسپولیس 8 امتیازی شد و در رده دوازدهم باقی ماند و بازیکنان پرسپولیس خیلی تلاش کردند به پیروزی برسند ولی دفاع فشرده صبا مانع از گلزنی سرخپوشان شد.صبا هم با 11 امتیاز به رده هشتم جدول صعود کرد. البته در این مسابقه دفاع فشرده صبا یکی از دلایل موفقیت این تیم بود و تیرک دروازه‌ نیز در 2 صحنه به کمک شاگردان دایی آمد تا دروازه صبا بیش از یک مرتبه باز نشود.

در دقیقه 90+1 سوشا مکانی با محمد قاضی درگیری لفظی پیدا کرد. پرسپولیس بدون کاپیتان فقیدش تیم با اخلاقی نبود.

شاهین حاج‌بابایی داور مسابقه به سامان آقازمانی و فرشید باقری از صبا کارت زرد نشان داد.

داور قاسم دهنوی از صبا و علیرضا نورمحمدی از پرسپولیس را به دلیل فحاشی با کارت قرمز اخراج کرد.


نتايج ساير بازي‌ها
تيم فوتبال سپاهان با تساوي يك - يك مقابل سياه‌جامگان، شانس صدرنشيني را از دست داد. در ادامه مسابقات هفته هشتم ليگ برتر، تيم سپاهان اصفهان ميزبان سياه‌جامگان بود و با نتيجه يك - يك مقابل حريف متوقف شد. سپاهاني‌ها كه مي‌توانستند با شكست دادن حريف، صدرنشين شوند، اين فرصت را از دست دادند. مهدي شريفي در دقيقه 45 گل سپاهان را زد و بهروز افشار هم در دقيقه 59 گل سياه‌جامگان را به ثمر رساند. 
تراكتور هم توانست فولاد را 2بريك شكست دهد تا شاگردان اوليويرا بعد از پنج هفته طعم پيروزي را بچشند.گسترش فولاد هم ميزبان نفت تهران بود كه مسابقه اين دو تيم هم با تساوي يك - يك به پايان رسيد. آلويز نانگ در دقيقه 46 گل اول مسابقه را براي نفت زد و اميد نظامي‌پور در دقيقه 69 بازي را مساوي كرد. راه‌آهن هم با نتيجه 5 بر صفر استقلال اهواز را شكست داد. ذوب‌آهن هم در تهران با يك گل سايپا را شكست داد.
ارسال نظرات