خطیب جمعه موقت عقدا:

لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های فرهنگی/ ایران در اوج اقتدار نظامی است

حجة الاسلام غفاری امام جمعه موقت عقدا در خطبه های این هفته نماز جمعه به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است ولی جزء فروعی است که اصول را حفظ کرده و در راستای ظلم ستیزی است.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۶۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا: حجة الاسلام غفاری امام جمعه موقت عقدا در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: هرچند امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است ولی جزء فروعی است که اصول را حفظ کرده و در راستای ظلم ستیزی است و قیام امام حسین(ع) نیز برای انجام این مهم بود.

وی با اشاره به آثار مهم این فریضه در جامعه تاکید کرد: اگر همۀ ملت های مسلمان منطقه مانند ایران؛ آمریکا را زورگو و ستمگر می دانستند، امروزه شاهد این فجایع و کشتار در منطقه نبودیم و اگر حمایت های بی دریغ دولت های ترکیه و عربستان و قطر نبود، امروز داعش نمی توانست در منطقه گسترش پیدا کند.

خطیب جمعۀ موقت عقدا با اشاره به تجربه نفوذ فرهنگی غرب در مسلمانان اسپانیا تصریح کرد: اگر میخواهیم جمهوری اسلامی پایدار بماند باید خود را مسئول بدانیم و از بد رفتاری ها و ظلم و ستم جلوگیری کنیم.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری که بر خطرات نفوذ دشمن تاکید کرده و نسبت به استحاله انقلاب هشدار می دهند نیز مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

حجة الاسلام غفاری در ادامه ضمن اشاره به سالروز ارتحال آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان از عناصر قابل اتکای نظام بود و عمر خود را صرف اسلام و انقلاب کرد.

وی همچنین به شهادت سردار همدانی اشاره کرد و افزود: سردار همدانی نیروهای مقاومت را در سوریه برای حفاظت از مرقد زینب(س) فرماندهی می کرد و به دنبال شهادت بود که بالاخره شهادت نصیبشان شد.

خطیب جمعه موقت عقدا در ادامه با اشاره به تصویب برجام در مجلس تصریح کرد: اگر مجلس ما این مسئله را تصویب نمی کرد دشمنان ما تبلیغات می کردند که ایرانی ها به عهد خود وفا نکرده اند و مجلس با تصویب این طرح، حسن نیت خود را به غرب ثابت کرد.

وی با بیان این نکته که انتفاضه سوم در فلسطین شکل گرفته است تصریح کرد: خوشبختانه مردم منطقه با مقاومت جانانه خود کاری کرده اند که عربستان در یمن به استیصال رسیده و ناتانیاهو هم گفته است که حاضرم بدون پیش شرط با مردم فلصطین به گفتگو بنشینم.

وی همچنین  با اشاره به ایام سوگواری محرم گفت: مردم برای امام حسین(ع) خرج می‌کنند و از سر و جان مایه می‌گذارند اما بعضی از کارها در شأن این ایام نبوده و عزاداران نباید کارهای غیر عاقلانه ای که وجهه اسلام را خدشه دار می کند را انجام دهند.

ایشان با تقبیح اعمالی همچون قمه زنی افزود: روضه، مرثیه و عزاداری خوب است اما حمل عَلَم‌های بزرگ و بازگذاشتن بلندگوها تا پاسی از شب با عزاداری امام حسین(ع) همخوانی نداشته و عزاداری ها باید به نحوی باشد که مورد توجه امام حسین(ع) قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار