خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات:
روحیه شهادت طلبی و ایثار و ایمان راسخ، بصیرت و معرفت به قیام امام ویژگی خواص اهل حق بود. یاران امام حسین اینگونه بودند و با اینکه می دانستند شهید می شوند در کنار امام ماندند.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۱۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرادی صبح امروز در جمع عزاداران حسینی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: جریان کربلا و عاشورا یک سکه و صفحه دو رو است. یک صفحه آن ظاهری است مثل سخنرانی و سینه زنی و روی دیگر آن معرفت پیدا کردن نسبت به اهداف قیام خونین امام حسین (ع) است.

قیام امام حسین(ع) رویارویی و تقابل حق و باطل بود

وی ادامه داد : قیام امام حسین(ع) رویارویی و تقابل حق و باطل بود. جایی که شقی ترین انسانها در مقابل امام و یاران وفادارش ایستادند و با فجیع ترین وضع حاضر شدند امام زمانشان را به شهادت برسانند، اصحاب و خانواده امام را به اسارت ببرند و در محافل عمومی اعلام کنند که اینها از دین خارج شدند.

هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: هدف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود.

وی عنوان کرد: امام حسین در جمع یاران وفادارش گفت "هدف من از قیام علیه یزید امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح حکومت جدم رسول خدا(ص) است. هرکس با من هم عقیده و هم راه است بماند و لذا آزاد و مخیر هستید بین ماندن و شهادت یا رفتن" که همه یاران گفتند ما تا پای جان از تو و قیام تو حمایت می کنیم ای پسر رسول خدا (ص) حتی اگر جانمان به خط بیفتد.

مرادی با بیان اینکه در جریان عاشورا دو گروه و دو جریان حضور داشتند ادامه داد: یک گروه خواص اهل حق و عوام اهل حق و گروه دیگر خواص اهل باطل و عوام اهل باطل بودند.

وی ویژگی های خواص اهل حق را بر مبنای قرآن و روایات اینگونه بیان کرد: خواص اهل حق به این قیام و پیروی از امام حسین ایمان داشتند و با اعتقاد می گفتند ای پسر رسول خدا ما جان خود را برای تو و راه تو فدا می کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات افزود: دومین ویژگی این افراد بصیرت و شناخت بود لذا این افراد با بصیرت و با معرفت حاضر شدند از جانشان برای به ثمر رساندن قیام اباعبدا... بگذرند.

وی یادآور شد: حبیب ابن مظاهر اینگونه با دشمن رجز می خواند "عده و تعداد نفرات شما از ما بیشتر است ولی ما از شما وفادارتریم چون با اعتقاد پا به این راه نهاده ایم ما پیرو مولایمان حسین هستیم با حجت و دلایل روشن ، دلایل ما حق است و از شما با تقواتریم پس تا پای جان از مولایمان پیروی و حمایت می کنیم".

مردای خاطرنشان کرد: سومین ویژگی خواص اهل حق روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی است. یاران امام حسین اینگونه بودند و با اینکه می دانستند شهید می شوند در کنار امام ماندند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: به امید خدا بتوانیم از قیام امام حسین (ع) الگوگیری کنیم و ولایت را تنها نگذاریم.

به مناسبت سومین روز از محرم الحرام ماه حزن و اندوه حسینیامروز ، مراسم عزاداری (قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی ) به همت روابط عمومی وتبلیغات سپاه قاین در جمع کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها