بعد از اقامه نماز جمعه

نمازگزاران سراسر استان حمایت خود را از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام داشتند

نمازگزاران سراسر استان پس از اقامه نماز وحدت‌بخش جمعه، با برگزاری راهپیمایی حمایت خود را از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام داشتند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۵۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امر به معروف و نهی از منکر از دستورات موکد خداوند و از سفارشات بزرگان دین اسلام است که انجام آن را زمینه‌ساز انجام دیگر واجبات و رستگاری و سعادت جامعه دانسته‌اند.

دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است چرا که امام حسین(ع) هدف از قیام خود در کربلا را احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده‌اند.

امر به معروف و نهی از منکر مختص شخص، سازمان و یا گروه خاصی نیست بلکه براساس آنچه که خداوند دستور داده است، تمامی مسلمانان وظیفه دارند که نسبت به این دو فریضه الهی اهتمام داشته باشند و مطابق دستورات دین و خداوند آن را اجرایی نمایند.

 در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، نمازگزاران سنندجی بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با سردادن شعارهایی راهپیمایی کردند.

نمازگزاران قروه‌ای پس از ادای نماز عبادی سیاسی جمعه، با برگزاری راهپمیایی، بر لزوم فراگیرشدن تذکر لسانی که پایه و اساسی برای احیای این واجب فراموش شده است تاکید کردند.

راهپیمایان با سردادن شعارهای مذهبی و انقلابی، همه آحاد مردم را دعوت به ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر کردند تا دیگر واجبی بر زمین نماند.

نمازگزاران سروآبادی بعد از اقامه نماز جمعه در خیابان معلم این شهر تجمع و راهپیمایی کردند

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل کودک‌کش و مرگ بر آل سعود جنایات آنها را در کشورهای مسلمان منطقه محکوم کردند.

نمازگزاران سروآبادی حاضر در راهپیمایی همچنین حمایت قاطع خود را از آمران به معرف و ناهیان منکر اعلام کردند.

مردم مومن ومسلمان شهرستان دهگلان بعد از نماز جمعه به مناسبت دهه اول محرم الحرام وایام شهادت سالار شهیدان کربلا وبزرگ آمر به معروف وناهی ازمنکر حضرت ابا عبدالله الحسین تجدید میثاق وراهپیمایی کردند.

در پایان راهپیمایی قطعنامه به حمایت از مردم مظلوم، یمن، بحرین عراق، سوریه و شهیدان حادثه منا قرائت شد وعاملان آن را محکوم کردند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار