عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم‌ترین هدف این طرح پیاده‌سازی نظام بانکداری بدون ربا است که یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۴۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید تمام هم و غم خود را وقف پیاده‌سازی نظام بانکداری اسلامی بدون ربا کنیم لذا در همین راستا طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است که در این طرح پیشنهاد شده شورای فقهی بانک مرکزی که هم اکنون به عنوان یک شورای مشورتی، کار انطباق مقررات و مصوبات بانکی و پولی را انجام می‌دهند به رکن جدیدی در شبکه بانکی تبدیل شود که تصمیمات آن برای تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری لازم‌الاجرا می‌شود.

وی در خصوص تأثیر این طرح بر استقبال بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین رکن‌های اقتصاد کشور استقلال بانک مرکزی است تلاش دولت و قوای دیگر در این راستاست که کوچک‌ترین خللی در کار بانک مرکزی ایجاد نگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: ممکن است بانک‌ها ابتدا در ارائه تسهیلات در کوتاه‌مدت دچار وقفه شوند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند ولی در بلندمدت با نهادینه شدن این طرح و نظارت صحیح دستگاه‌های مربوطه با این مسأله خود را تطبیق خواهند داد.

رجبی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح ممکن است در آینده اختلاف نظرهایی را به دلیل برخی موازی‌کاری‌ها بین شورای فقهی با شورای پول و اعتبار ایجاد کند مهم‌ترین هدف این طرح پیاده‌سازی نظام بانکداری اسلامی بدون ربا است که یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
ارسال نظرات