خبرگزاری بسیج: کلاس های آموزشی و مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از بروز معلولیت با هماهنگی حوزه های امور توسعه پیشگیری و توانبخشی برای خانواده در شهرستان ری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۶۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان این مهم که بسیاری از معلولیت ها ژنتیکی است، گفت: با توجه به هزینه های بسیار بالای نگهداری و سایر مشکلات توانخواهان، به منظور پیشگیری از بروز معلولیت با هماهنگی حوزه های امورتوسعه پیشگیری و توانبخشی دوره های آموزشی مشاوره ژنتیک برای خانواده ها در شهر ری برگزار می شود.

  بی نیاز افزود: کارکنان مراکز توانبخشی دولتی و غیردولتی ملزم به گذراندن دوره های  آموزش و آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها هستند، همچنین متقاضیان تشکیل پرونده و تعیین معلولیت باید در جلسات مشاوره ژنتیک شرکت کنند.

حسین بی نیاز با اشاره به این که خانواده های معلولان زیر پوشش از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند می شوند، گفت: به توانخواهانی که نیاز به انجام آزمایش ژنتیک دارند مساعدت خواهد شد.

گفتنی است: پزشک مشاوره ژنتیک مستقر در مرکز شهید فیاض بخش واقع در فدائیان اسلام - کیانشهر- شهرک مطهری بلوار آسمان و شماره 33601413 آماده پاسخگوئی به شهروندان است.

 

 

ارسال نظرات