ساختمان‌سازان استان اصفهان در سال جاري چهار هزار و ٨٨٣ مجوز ساخت دريافت كردند كه بيشترين آمار را در قياس با كل استان‌هاي كشور محسوب مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۵۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، رکود حاکم بر بخش مسکن، تعداد مجوزهای پروانه ساخت را در بهار سال جاری نسبت به فصل گذشته در سراسر کشور، با کاهش چشمگیر 8.25 درصدی رو به‌رو کرد، تا این‌بار ارقام میزان تعمیق رکود در بخش مسکن را عیان‌تر از همیشه نشان دهند.

 اما نكته جالب توجه ميزان افزايش تعداد پروانه‌هاي ساخت در اصفهان به نسبت تهران است.

در جديدترين آمار منتشر شده از سوي مركز آمار ٣٥ هزار و ٦٩٥ پروانه ساختماني در كل كشور صادر شده است كه اين رقم هر چند نسبت به فصل مشابه سال قبل افزايشي ٣/٤ درصدي را نشان مي‌دهد اما در مقايسه با فصل گذشته كاهشي ٨/٢٥ درصدي را شاهد است.

بررسي‌هاي صورت‌گرفته توسط اين مركز نشان مي‌دهد ديگر تهران پرچم‌دار ساخت‌وساز در كشور نيست و در حال حاضر استان اصفهان مجوزهاي به مراتب بيشتري از استان پايتخت كشور اخذ كرده است. ساختمان‌سازان استان اصفهان در سال جاري چهار هزار و ٨٨٣ مجوز ساخت دريافت كردند كه بيشترين آمار را در قياس با كل استان‌هاي كشور محسوب مي‌شود. بعد از اصفهان، استان تهران سه هزار و ٧٢٤ مجوز ساخت دريافت كرد، تا علاوه بر اينكه جايگاه بيشترين مجوز ساخت‌وساز را به اصفهاني‌ها بدهد، بلكه خود نيز در قياس با گذشته افت چشمگيري را تجربه كند. بعد از اين دو استان، استان‌هاي فارس و خوزستان به‌ترتيب با سه هزار و ٩٦ و دو هزار و ٦٣٨ مجوز، بيشترين مجوزها را به‌نام خود ثبت كردند.

در طرف مقابل هم استان البرز در بهار ٩٤ تنها ٢٢٠ مجوز ساخت‌وساز دريافت كرد تا كمترين تعداد مجوز در كشور را به نام خود ثبت كند و نشان دهد كه يكي از راكدترين بازارهاي مسكن را داراست. بررسي‌ها نشان مي‌دهد استان‌هاي سمنان و قزوين به ترتيب تنها ٣٤٣ و ٣٥٧ پروانه ساخت ساختماني اخذ كردند، تا مشخص شود ركود مسكن در مركز كشور خودنمايي بيشتري دارد.
ارسال نظرات