حجت الاسلام جوهری گفت: رفتار سازي در آحاد بسيجيان مهم ترين وظيفه حلقه هاي صالحين است و پررنگ كردن ارزشهاي صالحين از مهم ترين وظايف سرگروههاي طرح صالحين است.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۳۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمدرضا جوهري مسئول تعليم و تربيت بسيج سپاه اميرالمومنين(ع) استان در دوره آموزشي سرگروههاي مقدماتي طرح صالحين ابراز داشت: برنامه هاي حلقه هاي صالحين به دو دسته برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم مي شوند.

وي، رفتار سازي در آحاد بسيجيان را از جمله اهداف اصلي برنامه هاي كوتاه مدت حلقه هاي صالحين بر شمرد و ابراز داشت:مقام معظم رهبري از سال 1370 مسائلي چون هجمه فرهنگي، ناتوي فرهنگي،جنگ نرم و شبيخون فرهنگي را مهم ترين تهديدات دشمن در طي چند سال اخير برشمرد

جوهري ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام بعد از جنگ هشت ساله تحميلي به اين نتيجه رسيدند كه جنگ سخت پاسخگوي اهداف آنها نيست و بعد از شروع جنگ اطلاعاتي و عدم نتيجه از اين جنگ نيمه سخت، جنگ نرم يا جنگ فرهنگي را در پيش گرفتند.

وي عنوان كرد: تمامي دنياي كفر پشت سر صدام بودند اما جمهوري اسلامي با روحيه انقلابي ،با اتكا با اعتقادات، توكل بر خدا و اعتماد به جوانان برومند كشور ، توانست در جنگ نابرابر پيروز شود.

وي انقلاب اسلامي را انقلاب عاشورايي توصيف كرد و ابراز داشت: تمام عمليات ما شهادت طلبانه بود و عاشورا انقلاب ما را همواره سربلند پيش برده است.

مسئول تعليم و تربيت بسيج سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام ، با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي)عنوان كرد: جنگ اسرائيل با حزب اله لبنان، ،جنگ داعش، يمن و... جنگ نيابتي آمريكا با اسلام است و داعش نماينده نظام سلطه و استكبار در منطقه است.

وي ، جنگ نرم را بي صدا و جنگ درون خانه اي توصيف كرد و ابراز داشت: استحاله فرهنگي ،سست كردن اعتقادات و ارزشها در مقابل جمهوري اسلامي ، از دست دادن روحيه ايثار و فداكاري و هجوم به تفكر جوانان از طريق فضاي مجازي از جمله اهداف شوم دشمن در راه انداختن جنگ نرم است.

اين مسئول در بخش ديگري از اظهارات خود عنوان كرد:در مقابل استحاله فرهنگي بايد توانمندسازي عقيدتي را بكار ببريم و بر پر رنگ كردن اعتقادات و باورها توجه جدي داشته باشيم تا دشمن نتواند در افكار و اعتقادات ما راه نفوذ را پيدا كند.

حجت الاسلام جوهري با بيان اينكه از سال 1387 يك نظام تربيتي در صالحين مطرح شد عنوان كرد: بايد از نظر باورها، ارزشها و اعتقادات يك بازنگري كلي صورت گرفته و به دو هدف اصلي تشكيل حلقه هاي صالحين يعني رفتار سازي و كادرسازي جامه عمل پوشاند.

وي با تاكيد برانجام فريضه نماز و لزوم توجه خانواده ها بر انجام اين فريضه الهي عنوان كرد: اگر در مساجد و منازل مردم نماز اقامه شود راه نفوذ دشمن بسته مي شود و خانواده در برابر ترفند دشمنان بيمه خواهند شد.

اين مسئول با تاكيد بر پررنگ كردن ارزشهاي صالحين و رفتار سازي در بين متربيان اذعان داشت: حضور كمرنگ در مجالس عزاداري امام حسين و ائمه اطهار (ع) راه نفوذ دشمن در اعتقادات مردم را باز خواهد كرد.

روحاني برجسته ايلامي در پايان سخنان خود بركادر سازي در بسيج و آموزش نيروهاي متدين براي سالهاي آتي انقلاب تاكيد كرد و عنوان داشت محورهاي تربيتي ،بصيرتي ،معرفتي و مهارتي ،4 محور اصلي صالحين است كه همواره بايد سرلوحه كار سرگروههاي طرح صالحين در حلقه هاي صالحين قرار گيرد.


ارسال نظرات