دبیر جشنواره ملی پویانمایی (انیمیشن) و بازی های رایانه ای رضوی گفت: محدود کردن موضوعات جشنواره باعث کاهش حضور صاحبان اثر در جشنواره است که با فرهنگ سازی و جریان سازی هدف جشنواره منافات دارد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۰۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، نشست هم اندیشی کارگروه استان های منطقه دو کشور (شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان) با مدیرعامل بنیاد بینالمللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) با موضوع چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام)، روز گذشته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست اظهار کرد: باید یک بازخوانی از منطقه ای شدن جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) داشته باشیم چرا که این امر می تواند معایب و محاسنی را بهمراه داشته باشد پس باید در فرآیندی اجتهادی به یک نتیجه برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یک برنامه ملی اقتضائات خاص خود را دارد و با اشاره به بضاعت محدود استان ها؛ از نحوه تخصیص بودجه به جشنواره های موضوعی در استان ها ابراز نارضایتی کرد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه محدود کردن موضوعات جشنواره فقط به رضوی بودن آن ایرادی است که به جشنواره وارد می شود، افزود: این امر باعث کاهش حضور صاحبان اثر در جشنواره است که با فرهنگ سازی و جریان سازی هدف جشنواره منافات دارد.

دبیر جشنواره ملی پویانمایی (انیمیشن) و بازی های رایانه ای رضوی، با اشاره به روایت «کُلهم نوراً واحد» ادامه داد: پیشنهاد می شود مثلاً جشنواره پویانمایی که ما داریم مباحث علوی و نبوی به آن اضافه شود ولی بخش رضوی در آن خاص دیده شود.

وی اضافه کرد: اگر در راستای فرهنگ سازی و گفتمان سازی شتابی را بخواهیم شاهد باشیم خوب است زمینه ای فراهم شود حداقل برای ایجاد موج در منطقه، کارگاه هایی در استان های منطقه با موضوعات جشنواره های آن منطقه برگزار شود.

جشنواره نامه ای به امام رضا پرمخاطب ترین بخش جشنواره رضوی در کشور است

عباس زارع، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به ارسال بیش از 114 هزار اثر به دهمین جشنواره نامه ای به امام رضا (علیه السلام) از این جشنواره به عنوان پرمخاطب ترین جشنواره موضوعی جشنواره رضوی در کشور نام برد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره علاوه بر احیای سنت حسنه نامه نگاری، باعث شد خیل عظیمی از علاقمندان به امام رضا (علیه السلام) بتوانند در این جریان سهیم باشند.

قائم مقام جشنواره نامه ای به امام رضا (علیه السلام) ادامه داد: این جشنواره در استان مازندران و حتی کشور به خوبی جا افتاده است و موفق شده ایم که سطح جشنواره را آنقدر ارتقا دهیم که علاوه بر دستگاه های دولتی در استان بسیاری از موسسات و شرکت های اقتصادی و خصوصی نیز خواستار مشارکت در برگزاری برنامه باشند.

جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) باعث دیپلماسی رضوی در مازندران شد

زارع با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره نامه ای به امام رضا (علیه السلام) به صورت بین المللی و ارسال 322 اثر از 42 کشور دنیا به جشنواره، اظهار کرد: حضور میهمانان خارجی و سفرای چهار کشور دیگر در استان مازندران رونقی به جشنواره ما بخشید.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: این امر باعث ایجاد حال و هوایی خاص به جشنواره امسال شد که خیرات و برکات زیادی با خود بهمراه داشت و تفاهم نامه های همکاری در زمینه های مختلف در سطح استان با این چهار کشور منعقد شد که ما از آن به عنوان دیپلماسی رضوی یاد کردیم.

ارسال نظرات