معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه گرسنگی در سطح دنیا رو به افزایش است گفت: عدم وجود تعادل در رژیم غذایی و بیماری های مرتبط با رژیم غذایی و نابودی محیط زیست و طبیعت از چالش های غذایی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۰۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

دکتر سرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، غذا را مهمترین نیاز اولیه جوامع انسانی دانست و اظهار کرد: دسترسی به غذای سالم حق مسلم و اساسی تمام انسانهاست.

وی با بیان اینکه تضمین امنیت غذایی از ضروری ترین اصول محافظت از سلامت جامعه است افزود: ایمنی غذایی به معنای اطمینان از اینکه غذایی که مردم جامعه استفاده می کنند بطور کامل سالم و فاقد هر گونه آلودگی باشد؛ این آلودگی می تواند شامل آلودگی میکروبی، انگلی و یا شیمیایی باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه، بانک جهانی امنیت غذایی را "دسترس همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم" تعریف می کند، یادآور شد:در کنفرانس رم سه عنصر موجود بودن غذا، دسترسی به غذا، و پایداری در دریافت غذا را محورهای اصلی این تعریف می دانند.

دکتر سرودی با بیان اینکه غذای ناسالم هزینه‌های زیادی به دولت وارد می‌کند، اضافه کرد: سوءتغذیه در ایران به دلیل رعایت نکردن هرم غذایی است.

وی با اشاره به اینکه گرسنگی در سطح دنیا رو به افزایش است گفت: عدم وجود تعادل در رژیم غذایی و بیماری های مرتبط با رژیم غذایی و نابودی محیط زیست و طبیعت از چالش های غذایی در جهان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر محدود کردن قند و شکر در رژیم غذایی تاکید کرد و گفت: مصرف نمک و سدیم را در رژیم غذایی کاهش دهیم.

دکتر سرودی اضافه کرد: افزایش چشمگیر بیماری‌های قلبی و عروقی و اضافه وزن در ایران مشاهده می‌شود.

وی بر استفاده از غلات و آجیل در سبد غذایی اشاره کرد و گفت: از مصرف چربی‌های مضر در غذاها کمتر استفاده شود.

دکتر سرودی در پایان با اشاره به نظارت‌هایی که در سطح استان از کارخانه‌ها می‌شود خاطر نشان کرد:کیفیت موادغذایی گیلان در حد مطلوب است.

ارسال نظرات