خبرهای داغ:
فرمانده سپاه کازرون گفت: نتیجه نگاه به خارج و اتکا به قول دشمن به بار آمدن اقتصاد عاریتی است نه اقتصاد مقاومتی و باید نگاه ها به سمت توان داخلی تغییر یابد
کد خبر: ۸۵۸۱۵۹۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
فرمانده سپاه کازرون اقتصاد مقاومتی را تنها راه مداوای اقتصاد بیمار کشور دانست و با تاکید بر اتکا بر توان داخلی اظهارداشت: مگر قبل از تحریم های بانکی و حوزه نفت و گاز، کشورهای اروپایی و آمریکا چه گلی به سر ما زدند که برخی امروز با بزک کردن چهره غربی ها می خواهند آن ها را فرشته نجات معرفی کنند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی با اشاره به دستورات اکید رهبر انقلاب مبنی بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با دولت مردان فرمان تشکیل آن را صادر کردند آیا امروز وجود دارد؟ و آیا می توان گفت عزم راسخی از جانب مسئولین برای برداشتن موانع اجرای این طرح عظیم وجود دارد؟ این سئوالی است که هرکس در حوزه مسئولیت خود باید به آن پاسخ دهد خصوصا مسئولین دولتی باید جواب گو باشند.

شرفی آموزش و پرورش و دانشگاه ها را از جمله نهادهای متولی دانست که نقش گسترده ای می توانند ایفا کنند و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که دانش آموز در ایام تحصیل حرفه ای را فرا می گیرد و برای ورود به بازار کار آمادگی لازم را پیدا می کند یا دانشگاه ما هنوز نتوانسته از مقالات و اختراعات دانشجویان استفاده لازم را ببرد و آن را در اقتصاد دانش بنیان که مدنظر رهبر انقلاب نیز هست بکارگیرد.

وی اقتصاد برتر را دارای هفت ویژگی دانست و بیان داشت: انرژی(فسیلی، باد، خورشید، دریا و آب و سدها و...)، نیروی انسانی جوان، وجود نیروی متخصص، مواد اولیه فراوان، بازار مصرف هشتاد میلیونی داخلی و بازار مصرف 400 میلیونی کشورهای همسایه، 15000 ظرفیت تولیدی در واحد صنفی داخل کشور که بلا استفاده مانده است و ظرفیت عظیمی برای ایجاد اشتغال و حتی صادرات است از جمله برگ برنده های جمهوری اسلامی است پس ما همه چیز داریم به جز همت و خودباوری متولیان!

این مقام مسئول با اشاره به سیاه نمایی برخی در جهت از بین بردن خودباوری و ایمان به توان داخلی اظهارداشت: ما توانستیم موشک های دور برد را تولید کنیم، توانستیم ماهواره به فضا پرتاب کنیم در صورتی که زمانی سیم خاردار را وارد می کردیم! آیا توان تولید خودرو با کیفیت را نداریم و دائم باید دست نیاز به سمت خارجی ها دراز کنیم؟! چرا باید پس از ده ها سال از پیکان به پراید برسیم و روز به روز قیمت تمام شده را بدون ارتقاء کیفیت افزایش دهیم.

شرفی افزود: آن ها تکنولوژی هایتک به ما نمی دهند و تنها لطفشان عرضه هایپرمارکت و سوپرمارکت است! آن ها مک دونالد را به ما می دهند اما مک دانل را نه! آیا نباید در خیرخواهی دشمن شک کرد؟ دشمن به ما صنعت دکوری را پیشنهاد می دهد و هیچ گاه سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژِی را مدنظر ندارد چون می خواهد ملت ایران را عقب نگه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه نگاه به خارج و اتکا به قول دشمن به بار آمدن اقتصاد عاریتی است نه اقتصاد مقاومتی و باید نگاه ها به سمت توان داخلی تغییر یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها