حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، گفت: با تصویب برجام دیگر دولت بهانه‌ای برای اصلاح امور اقتصادی کشور ندارد.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۸۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام‌جمعه شهرکرد امروز ۲۴ مهرماه در خطبه‌های نماز آدینه با اشاره به برجام و تصویب طرح مربوط به توافق هسته‌ای اظهار کرد: برجام علی‌رغم ضعف‌هایی که داشت و نفوذهایی که به‌واسطه آن صورت گرفته اما بنا بر مصلحت، تصویب و بالاخره برجام به فرجام در درون کشور منتهی شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، افزود: در حال حاضر دیگر بهانه‌ای برای اصلاح امور اقتصادی کشور برای دولت‌مردان نیست؛ زیرا آن‌ها همه‌چیز را به مذاکرات و برداشته‌شدن تحریم‌ها گره‌زده بودند و اکنون این خواسته‌ی آنان با تصویب برجام محقق شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام خطاب به دولت‌مردان تأکید کرد: اکنون دیگر انتظار این است که دولت‌مردان نسبت به وعده‌هایی که راجع به مسئله اقتصادی داده‌اند، جدی باشند و آن را عملی کنند.

خطیب جمعه شهرکرد بابیان اینکه واقعیت آن است که اقتصاد کشور با برداشته شدن تحریم‌ها اصلاح نمی‌شود تصریح کرد: نگرانی که اکنون وجود دارد این است حالا که با اجرای برجام، راه بیگانه بر کشور گشوده شده و سرمایه‌گذاران خارجی به‌عنوان کار اقتصادی به کشور می‌آیند، مبادا این شرایط موجب شود که اتکاء ما به واردات و تولیدات خارجی افزایش پیدا کند و تولید در کشور به حاشیه رانده شود و نگاه جدی به تولید و اتکاء به تولید داخلی صورت نگیرد و روزبه‌روز اقتصاد کشور شکننده شود.

حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام تأکید کرد: اقتصاد مقاوم در سایه اتکا به تولید داخلی و ملی و سوق دادن سرمایه‌ها و امکانات به سمت محکم کردن پایه‌های اقتصاد داخلی محقق می‌شود؛ بنابراین دولت‌مردان از این بعد بروند به سمت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و پایه‌های کشور را محکم و مستحکم کنند و راه نفوذ بیگانه را ببندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به اشاره فرارسیدن ماه محرم، این ایام را ماه اعتباربخشی به جهان بشری خواند و اظهار کرد: ماه محرم ماه اشک است؛ اما اشک مقتدرانه و اشکی که اقتدار ببخشد نه اشکی که وقفه و توقف در جامعه اسلامی ایجاد و جامعه را به سمت سازش ببرد.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین نکونام با بیان اینکه طبق فرموده امام خمینی(ره)،" اگر بنا بود امام حسین(علیه السلام) نیز در برابر دشمن سازش و مذاکره کند نه‌تنها از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، بلکه کرامت انسانی و حیات بشری از بین می‌رفت"، افزود: متأسفانه یک عده در اداره حکومت به دنبال راحت‌طلبی و رفاه‌طلبی هستند؛ اما این مشی اسلام نیست. اسلام و انقلاب با مذاکره و سازش ذلیلانه باقی نمی‌ماند.

وی، همچنین با اشاره هدف امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا، بر لزوم ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و اجرای این فریضه الهی، با توجه به قانونی شدن آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه همان‌گونه که بارها گفته‌ایم جمهوری اسلامی اهل مذاکره است خاطرنشان کرد: مذاکره باید با نرمش قهرمانانه و با حفظ اقتدار ملی، اقتدار دفاعی و اقتدار سیاسی و جهانی همراه باشد و این مذاکره تنها در سایه جهاد و مقاومت حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به شلیک آزمایشی موشک دوربرد عماد و بازتاب گسترده پرتاب این موشک در دنیا و رسانه‌های خارجی اظهار کرد: پرتاب موفقیت آمیز این موشک، موجی از ترس و سر و صدا را در میان دشمنان به راه انداخت؛ دشمن باید از ما بترسد نه اینکه خیالش از ما راحت باشد و ما نیز برای حفظ تمامیت نظام و کشورمان موشک می‌سازیم و توان نظامی خود را روزبه‌روز ارتقاء می‌دهیم.

امام‌ جمعه شهرکرد، پایان‌ یافتن کنگره بزرگ شهدای استان را یادآور شد و گفت: کنگره شهدا و برنامه‌های پرمحتوایی که در طول اجرای این کنگره برگزار شد، حقاً یک عرصه فرهنگی بسیار زیبایی را به برکت شهدا نه ‌تنها در استان بلکه در کشور ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین نکونام، ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان در اجرای کنگره شهدای استان، بر لزوم استمرار و بسته نشدن پرونده این‌گونه برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: راه شهدا، راه طولانی و همیشگی است که اسلام پیش پای ما قرار داده و عزت و اقتدار ما نیز در سایه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و قرار گرفتن در این راه پر رهرو رقم می‌خورد؛ بنابراین نگذارید پرونده این برنامه ارزشمند بسته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان به‌روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره و بر ضرورت ارتباط اولیاء با مدرسه تأکید کرد و گفت: کم‌رنگ شدن تربیت و ارتباط بین مدرسه و خانه خطری جدی است که امر نسل جوان ما تهدید می‌کند؛ بنابراین مسئله تربیت و ارتباط اولیاء با مدرسه را جدی بگیریم زیرا صیانت و حفاظت از نسل جوان ما با ارتباط قوی بین خانه و مدرسه محقق می‌شود.

گفتنی است: پس از نماز عبادی سیاسی جمعه، نمازگزاران با حضور در راهپیمایی میثاق با امام حسین علیه السلام بزرگ پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر تجدید میثاق کردند.

ارسال نظرات