خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به تصویب برجام در مجلس گفت: امیدواریم به الزاماتی که مجلس برای دولت تعیین کرده عمل و بر روی برداشتن تحریم‌ها تاکید شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۵۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اخوت و برادری دینی در جامعه ایمانی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برخی آسیب‌ها نیز برادری را تهدید می‌کند که باید آنها را به درستی شناخت و جلوی چنین آسیب‌هایی را گرفت.

وی افزود: آسیب‌های برادری دینی شامل دو دسته عقیدتی و رفتاری می‌شوند که در هر حال باید با اقدامات علمی از بروز آنها پیشگیری کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه برادران دینی نسبت به یکدیگر دارای حقوقی هستند گفت: در روایات اسلامی به این حقوق اشاره شده از جمله اینکه مومنان باید نسبت به یکدیگر وفای به عهد داشته و از نیرنگ و فریب بپرهیزند همچنین باید مراقب و راهنمای یکدیگر باشند.

وی ادامه داد: از دیگر حقوق میان برادران دینی می‌توان به مسئولیت‌پذیری آنها نسبت به یکدیگر اشاره کرد به این معنا که مواسات در میان آنها رواج یابدT یعنی مومنان یکدیگر را در اموال خود شریک بدانند و حتی در این زمینه، دیگران را بر خود مقدم بدارند ضمن اینکه حفظ احترام مومنان در جمع نیز ضروری است و جزو همین حقوق محسوب می‌شود.

حسینی بوشهری با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی عنوان کرد: ایشان و همچنین مرحوم آیت‌الله خزعلی از جمله یاران انقلاب بودند که همواره در مسیر ولایت گام برداشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به بیان ابعاد فاجعه منا و دیگر حوادث در حج امسال پرداخت و گفت: ابتدا حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام رخ داد و تعدادی از حجاج ایرانی و خارجی در این حادثه جان باختند ولی این تازه آغاز ماجرا بود.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از حجاج در حال احرام طی فاجعه منا جان باختند و دعوت حق را لبیک گفتند افزود: اصل این فاجعه یک طرف ماجراست و بی‌توجهی آل سعود نسبت به بازگرداندن اجساد مطهر حجاج سوی دیگر قضیه است.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه برخی از اجساد در عربستان دفن شده‌اند و پیکرهای برخی نیز به کشور بازنگشته است گفت: لازم است پیش‌بینی‌های کافی برای پذیرایی از دو میلیون زائر از سوی دولت عربستان سعودی صورت بگیرد، در سال جاری چنین اقدامی را شاهد نبودیم بلکه عکس ماجرا را دیدیم، اینکه راه را ببندند و سپس زائران را به همان مسیر هدایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز آل سعود گرفتار اختلافات و مسائل داخلی است، در یمن به کشتار مردم مشغول است و به تروریست‌ها کمک می‌کند بنابراین هیچ مدیریتی بر روی مناسک حج ندارد و به همین دلیل مسائلی همچون قضا و قدر الهی و همچنین تخلف حجاج را مطرح می‌کنند.

وی گفت: آل سعود طی 15 روز حاضر نبودند هیچ مسئولیتی را بپذیرند و پس از دو هفته به رئیس سازمان حج و زیارت ایران تسلیت گفتند.

حسینی بوشهری به سخنان حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در مورد این فاجعه و وظایف عربستان سعودی اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ رهبری در دفاع از ملت خویش اینگونه سخن نگفته بود، مردم ایران از بیانات ایشان احساس غرور کردند و دیدیم پس از آن بود که مسئولان عربستان همکاری‌های بیشتری را در زمینه انتقال اجساد به ایران شروع کردند.

خطیب جمعه قم به سرنوشت طولانی «برجام» اشاره کرد و گفت: کمیسیون ویژه برجام حدود 40 روز واقع‌بینانه به همه زوایای مسئله رسیدگی کرد ولی روز یکشنبه که قرار بود در صحن علنی مطرح شود، وقایع تلخی رقم خورد این در حالی است که مردم از نمایندگان خود انتظار تأمل، تعمق و بردباری دارند، جلوی دوربین‌ها و در منظر جهانیان باید سنجیده‌تر و پخته‌تر سخن گفت و از آنچه احساس مسئولیت می‌شود دفاع کرد.

وی با اشاره به تصویب برجام در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم به الزاماتی که مجلس برای دولت تعیین کرده عمل شده و بر روی برداشتن تحریم‌ها تاکید شود؛ علاوه بر این بر اساس سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید جلوی نفوذ فرهنگی، سیاسی، نظامی و امنیتی دشمنان را گرفت، ما با کشورها مذاکره می‌کنیم ولی نه با کشوری که هنوز هم خصمانه‌ترین مواضع را در قبال ملت ایران اتخاذ می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: مردم ما آگاه هستند و امیدواریم مجلس و دولت نیز به همان مقدار که مردم در صحنه هستند در صحنه حاضر باشند تا دشمنان نتوانند نسبت به این آب و خاک نفوذ داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به آغاز انتفاضه سوم فلسطین اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها به دنبال تقسیم زمانی مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان بودند به همین دلیل انتفاضه سوم شروع شد.

وی با بیان اینکه جریان‌های تکفیری، فضا را برای صهیونیست‌ها آماده کرد که هتاکانه به قبله نخست مسلمانان وارد شوند گفت: امروز از تمام مسلمانان انتظار یاری مردم مظلوم فلسطین می‌رود.

حسینی بوشهری با اشاره به ورود روسیه به مسئله سوریه و تشکیل ائتلاف میان ایران، روسیه، عراق و سوریه خاطرنشان کرد: این در حالی است که ائتلاف غربی که علیه گروهک تروریستی داعش شکل گرفته بود، به جای حمله به تکفیری‌ها، سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها