خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: پیشرفت تکمیل متروی اصفهان مطلوب نیست و با این روند برای بهره‌برداری کامل از متروی اصفهان مردم باید 40 سال دیگر انتظار بکشند.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۵۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، رسول زرگرپور, در مراسم افتتاح فاز نخست متروی اصفهان، پروژه قطار شهری اصفهان را پروژه‌ای مهم برای مردم این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: نمی‌دانم چرا گفته می‌شود که پس از 14 سال امروز شاهد افتتاح مترو اصفهان هستیم چراکه بنده در سال 74 به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور مجوز این مترو را صادر کردم و در حقیقت پس از 20 سال متروی اصفهان افتتاح می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: فرض کنید دو سال دیگر و در سال 96 دو ایستگاه میدان امام حسین و انقلاب نیز به بهره‌برداری برسد و طول خط متروی اصفهان به 20 کیلومتر برسد؛ این یعنی در هر سال تنها یک کیلومتر پیشرفت کار داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: زمانی که 20 کیلومتر از متروی اصفهان به بهره‌برداری برسد 40 کیلومتر دیگر باقی خواهند ماند و آیا معنی آن این است که مردم اصفهان 40 سال دیگر باید صبر کنند؟

زرگرپور با تأکید بر اینکه باید شیوه و برنامه و رویکرد خود را در بحث مترو عوض کنیم افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سالانه حداقل 5 تا 6 کیلومتر از خط مترو را راه‌اندازی کنیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید موانع موجود در این مسیر برداشته شود اظهار داشت: با این روند باید برای تکمیل ادامه مترو در اصفهان 40 سال دیگر نیز صبر کنیم چیزی که اصلاً امکان ندارد و به همین دلیل باید به سمت رویکردی دیگر برویم.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم پرداخت سهم دولت افزود: بر اساس اطلاعاتی که سازمان مترو منتشر کرده است تاکنون یک‌هزار و 300 میلیارد تومان برای مترو هزینه شده است که از این مقدار 755 میلیارد تومان آن را دولت و بیش از 500 میلیارد تومان را نیز شهرداری پرداخت کرده است که حدود 60 درصد به 40 درصد می‌شود و این در حالی است که سهم دولت و شهرداری هرکدام 50 درصد است.

زرگرپور تأکید کرد: باید حتماً سالانه 5 تا 6 کیلومتر از مترو افتتاح شود چیزی که ظرفیت آن در استان وجود دارد.

** کمترین حد حمایت دولت از تکمیل طرح‌های شهر اصفهان !

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم بهره برداری مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان نیز گفت: طرح‌های زیادی در اصفهان وجود دارد و در جهت تکمیل آن‌ها تلاش زیادی داریم ولی حمایت‌های دولت در کمترین حد است.

رضا امینی ؛ تاکید کرد: در جهت تکمیل طرح‌ها تلاش زیادی داریم ولی حمایت‌های دولت از پروژه های شهری همچون مصلی، سالن اجلاس همایش‌های بین المللی ، قطار شهری و ورزشگاه جهان نما در کمترین حد است.

امینی با بیان اینکه اصفهان 80 میلیارد تومان در خصوص احداث مرکز همایش‌های بین المللی از دولت طلب دارد، خاطر نشان کرد: 100 میلیارد تومان از سوی دولت به این مرکز اختصاص داده شده بود که تنها 20 میلیارد تومان آن محقق شد.

وی با بیان اینکه سایت سجزی 19 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد، گفت: در رابطه با یارانه بلیط حمل و نقل عمومی نیز 200 میلیارد تومان مطالبه از دولت داریم که بار آن بر دوش مردم افتاده است.

در ادامه نیزمعاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مراحل آزمایشی راه‌های مختلف قطار شهری انجام شده که با دو رام قطار صورت می‌گیرد که در ابتدای راه‌اندازی حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است مدت زمان فاصله بین حرکت قطارها هر نیم ساعت باشد که به مرور به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

علیرضا صلواتی همچنین گفته خرید بلیط مترو به صورت آزمایشی از طریق سامانه‌های «اصفهان‌کارت» به صورت تک فروشی قابل پرداخت و بهای ورودی آن 5 هزار ریال است که قابل شارژ نیز هست و به دلیل یارانه‌ای که روی آن است بخشی از آن را سازمان قطار شهری اصفهان پرداخت می‌کند.

گفتنی است متروی اصفهان پس از سال‌ها چشم انتظاری با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و مدیران ارشد استان اصفهان مراسم بهره‌برداری از مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان آغاز شد. فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان به طول 11/2 کیلومتر با تعداد 10 ایستگاه راه‌اندازی می‌شود که این مسیر از شهرک قدس، خیابان امام خمینی(ره) و محله عاشق‌آباد اصفهان آغاز و پس از گذراندن خیابان‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران و شهید باهنر به میدان شهدا ادامه می‌یابد.

حائز اهمیت است وزیر کشور در این سفر با آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع معظم تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها