خبرهای داغ:
وزیر کشورگفت: گام وهدف نهایی دولت مسأله اقتصادی کشور است ، ما اقتصاد مقاومتی را به عنوان اصلی‌ترین مدل اقتصاد کشور دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۴۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز اول خط یک متروی اصفهان افزود: اکنون کمیسیون اقتصاد مقاومتی در دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت برخی وزرا تشکیل شده است. ما به دنبال این هستیم که با اجرای اقتصاد مقاومتی رفاه مردم را افزایش داده و مقاومت اقتصاد کشور را در برابر اقدامات دشمن افزایش دهیم.

وی گفت: البته باید بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش مردم باشد زیرا روش‌های جاری که منابع نفت را توزیع کنیم موفق نبوده و عدم توازن، عدم تعادل، عدم رشد با ثبات اقتصادی و افزایش تورم همه ناشی از این روش‌هاست و نظر رهبری این است که اقتصاد مقاومتی با محوریت مردم دنبال شود.

رحمانی فضلی، همچنین با اشاره به این‌که «استان‌ها به لحاظ منابع انسانی، منابع طبیعی و تکنولوژی با یکدیگر تفاوت دارند» خاطرنشان کرد: بنابراین استان‌ها نمی‌توانند به یک شکل و با ظرفیت مساوی در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند. بعضی از استان‌ها باید موتور محرکه اقتصاد مقاومتی باشند. استان اصفهان جزء اولین استان‌هایی است که باید مسئولیت پذیرفته و نقش مهم خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وزیر کشور با اشاره به امکانات طبیعی و انسانی و قابلیت‌های استان اصفهان گفت: از نظر ما اصفهان استان پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی است. استان‌ها از جمله اصفهان باید برنامه‌های خود را از نظر مدیریت و منابع مالی به ما ارائه کنند. ما امیدواریم استان اصفهان نقش بیشتری در این راستا ایفا کنند. ما باید تلاش کنیم که نماد اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان برنامه ریزی شود، ما هم در این راستا حتما کمک می‌کنیم زیرا کلان شهرها به ویژه اصفهان از اولویت‌های ماست و در این مقطع هم اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی ما به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفت:‌ دلیل اینکه ما در منطقه به لحاظ تاثیرگذاری در تحولات حرف اول را می‌زنیم و امن‌ترین منطقه‌ای کشور هستیم این است که ما توانسته‌ایم امنیت داخلی و قدرت ملی خود را با تکیه بر وحدت و انسجام ملی در پیروی از سیاست‌های رهبری دنبال کنیم.

رحمانی فضلی ؛ا فزود: هیچ عنصری نمی‌تواند جایگزین قدرت ملی مبتنی بر وحدت کشور باشد ما باید دنبال نشاط سیاسی، رقابت قانونی، اظهار نظر و نقد و مطالبه به حق باشیم اما به یاد داشته باشیم این رقابت‌ها در راستای حفظ و انسجام نظام باشد.

وی بیان داشت: هیچ عاملی نباید ما را دچار اختلاف و انشقاق سازد. ما امسال انتخابات را در پیش داریم و استان اصفهان هم استانی به لحاظ سیاسی بانشاط است. توقع ما هم این است که در همه استان‌ها و همچنین در استان اصفهان یک انتخابات باشکوه، عظیم و با حفظ انسجام و رقابت قانونی برگزار شود که تبدیل به مانور قدرت شود و احزاب، گروه‌های سیاسی و مسئولان باید زمینه برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که «باید نشان دهیم که مردم سالاری دینی الگوی مناسب اداره کشور است» خاطرنشان کرد: اکنون نسخه کشورهای خارجی برای منطقه جنگ و بی خانمانی است. ما اکنون باید مردم سالاری دینی را الگویی برای کشورهای منطقه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «روز به‌روز شاهد موفقیت کشور و حضور و بروز قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور هستیم» اظهار کرد: این موفقیت با لطف خدا، هدایت رهبری و مقاومت مردم به دست آمده است.

وزیر کشور همچنین افزود: یکی از اولویت‌های دولت حل پرونده هسته‌ای و احقاق حق ملت بود که این پرونده با هدایت‌های رهبری، برنامه‌ریزی دولت و مذاکرات دقیق پیگیری شد و ما حدود 90 درصد مشکلات را حل کردیم و ما اکنون به دنبال این هستیم که تهدیدها و تحریم‌ها را که هزینه زیادی برای ما داشته است حل کنیم. در این راستا نمایندگان مجلس، دولت و مردم و در راس همه رهبری همکاری کردند.

وزیر کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود با تشکر از تمام مسئولانی که در احداث و راه‌اندازی متروی اصفهان تلاش کردند و تشکر ویژه از کارگران خاطرنشان کرد: طرح متروی اصفهان باید زودتر تمام می‌شد از نظر من قابل قبول نیست که این طرح تا حالا ادامه داشته باشد باید مشکلات زودتر حل می‌شد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها