مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امام حسین(ع) همواره به فکر هدایت مردم بود و ایشان خون و جان خود را در راه هدایت مردم و در راه خدا و دین خدا فداکردند.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۸۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم شب اول محرم توسط هیئات مذهبی شهرستان سنندج با حضور عموم مردم، مسئولین؛ نماینده ولی فقیه در استان چهارشنبه شبدر حسینیه سنندج برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام احد آزادی خواه مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در سخنانی ضمن اشاره بهفرارسیدن مام محرم و تسلیت ایام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) گفت:محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است.

وی اظهار داشت: مصائب امام حسین(علیه‌السلام) و اهل بیتش در این راه آنقدر عظیم و جانسوز است که اگر همه ایام محرم هم از آن گفته شود باز هم نمی‌توان حق مطلب را به درستی ادا کرد.

حجت‌الاسلام آزادی خواه در ادامه اظهار داشت: گریه بر غربت حضرت امام حسین(ع) گریه بر تفکر و دغدغه ایشان در ضایع نکردن حق دیگران و ظلم نکردن به مردم است.
وی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) ظلم را نابود کردند و کسانی که حق را ناحق می‌کند و به مردم ظلم می‌کنند؛ انتظار نداشته باشند در جوار رحمت حق و انبیاء و اولیای خدا باشند.
حجت‌الاسلام آزادی خواه در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) همواره به فکر هدایت مردم بود و ایشان خون و جان خود را در راه هدایت مردم و در راه خدا و دین خدا فداکردند.

در ادامه مداحان اهل بیت(ع) به مداحی در رثای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) پرداختند و مراسم عذاداری و سینه زنی برگزار شد.

ارسال نظرات