خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: در همین راستا 700 كارگاه اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي با اعتباري بالغ بر 110 ميليارد ريال تا پایان سال جاری ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۸۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به اهم اقدامات بسیج سازندگی استان در شش ماهه اول سال جاری اشاره و اظهارداشت: پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در سال گذشته تعداد 148 پروژه با اعتبار 32 میلیارد و 500 میلیون ریال و 38 پروژه محرومیت زدایی قرب کوثر با اعتبار 6 میلیارد ریال بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 44 پروژه با اعتبار 9 میلیارد ریال اجرا شده است.

زهرایی با اشاره به اردوهای جهادی در شش ماهه اول سال جاری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، 19 هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در اردوهای 7 روزه بسیج مساجد و محلات 640 نفر در قالب 47 گروه جهادی شرکت کرده اند، گفت: در اردوهای 10 تا 12 روزه دانشجویی 861 نفر در قالب 61 گروه جهادی به مناطق محروم استان برای خدمت رسانی اعزام و فعالیت های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال زایی انجام داده اند.

زهرایی به اردوی یک روزه حلقه های شجره طیبه صالحین اشاره و ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 720 حلقه صالحین به تعداد 14 هزار و 63 نفر، خدمت رسانی در مناطق محروم انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی استان به اردوی ده روزه هجرت دانش آموزی اشاره و ادامه داد: تابستان امسال 196 مدرسه در سطح استان با حضور 2 هزار و 937 نفر از دانش آموزان مرمت و بازسازی شده است.

زهرایی گفت: از ابتداس سال جاری تا کنون 8 گروه 477 نفره از گروه های جهادی مهمان خارج استان در سطح شهرستان های استان و مناطق روستایی خدمات فرهنگی، آموزشی و فرهنگی ارائه کرده اند.

وی با اشاره به تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود: در همین راستا 700 كارگاه اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي با اعتباري بالغ بر 110 ميليارد ريال تا پایان سال ایجاد خواهد شد.

زهرایی گفت: اين اعتبارات شامل 76 میلیارد و700ميليون ريال در عرصه هاي ایجاد طرح‌هاي اقتصادمقاومتي در بخش های آبزيان، قارچ‌ خوراکي، ماکيان، اصلاح ‌باغات، گياهان دارويي، کود زيستي، علوفه‌هاي هيدروپونيک، زنبورعسل، شتر، گاوميش و دام‌هاي چند قلوزا است.

وی ادامه داد: 33 میلیارد و 300ميليون ريال در عرصه راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی در بخش های خشک کن، پودرکن، بسته‌بندي، روغن‌گيري، اسانس‌گيري، رب و عصاره، ترشي‌جات و شوري‌جات، فرآوري لبنيات، مربا و شربت، گوهرتراشي، تبديل ضايعات کشاورزي به‌ خوراک دام و طيور هزینه می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: تا کنون در سال 94 تعداد 321 کارگاه آن در عرصه های مذکور با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد و 670 میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی افزود: در راستاي آموزش متقاضيان تسهيلات اقتصاد مقاومتي برای عموم مردم، كارگاه هاي آموزشي در عرصه هاي مختلف اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ، 33 کارگاه آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی در شهرستان ها با حضور بالغ بر یک هزار و 650 نفر تشکیل شده است.

زهرایی ادامه داد: 5 کارگاه یک روزه آموزش تخصصی اقتصاد مقاومتی ترویجی ـ آموزشی به صورت استانی با حضور 750 نفر برگزار شده است که این افراد در زمينه هاي پرورش قارچ خوراكي، پرورش زنبورعسل، پرورش ماهي، صنايع دستي، پرورش شترمرغ و گلخانه شركت كرده اند.

وی با بیان اینکه براي افراد شركت كننده در دوره هاي تخصصي آموزش عرصه هاي اقتصاد مقاومتي مذكور با همكاري اداره كل فني و حرفه اي استان، تاييديه آموزشي صادر خواهد شد، گفت: طرح همگام با کشاورز هسته های فلاحین فعالیت بالغ بر 123 هسته فلاحین در عرصه های کاشت ، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از تجربیات کشاورز نمونه در شهرستان ها است.

مسئول بسیج سازندگی استان عنوان کرد: فعالیت در بهبود عملکرد کارگاه های اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش قارچ خوراکی، تولید کود ورمی کمپوست ، پرورش زنبور عسل در این طرح بالغ بر 3 هزار و 200 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان در حال تعلیم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها