نخبه بسیجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد

مسئولان نخبگان پژوهشی را دریابند

نخبه بسیجی استان البرز از مسئولان متولی حوزه پژوهش و فناوری خواست تا توجه بیشتری به نخبگان داشته باشند زیرا تمام دغدغه جوانان این حوزه پژوهش در راستای خوداتکایی کشور است.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۷۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پدرام فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک و مخترع برتر استان البرز در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اعلام اینکه تاکنون شش ثبت اختراع داشته است، اظهار داشت: تاکنون با هزینه های شخصی و کمک های دانشگاهی مراحل پژوهشی و تکمیل ایده هایم را پیش برده ام و در یکی از اختراعاتم سازمان بسیج علمی و پژوهشی کمک مالی به من داشته است.

وی که دارای پنج مقاله داخلی و یک مقاله ISI نیز می باشد، افزود: به طور قطع تلاش و اشتیاق جوانانی که در راه پژوهش و اختراع قدم برمی دارند لبیک به ندای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی کشور است و بنده نیز به عنوان یک بسیجی این امر را سرلوحه کار خود قرار داده ام.

این نخبه بسیجی در ادامه گفت: کتابچه ای دارم که تمامی ایده هایم را در آن یادداشت کرده و متناسب به زمان و مشکلات پیش رو در حوزه های مختلف به اجرایی شدن طرح هایم فکر می کنم و خوشبختانه تا کنون نیز موفق بوده ام.

فروغی شاد جدیدترین پژوهش خود را در حوزه کمک به بحران کم آبی کشور عنوان کرد و افزود: پتانسیل جوانان در حوزه های پژوهشی بسیار بالا است، ما بسیاری از نیازهای کشور را می توانیم با تجاری سازی طرح های نخبگان رفع کنیم و با باور "ما می توانیم" کشور را به سوی خود اتکایی پیش ببریم.

وی از مسئولان خواست تا بیشتر به جوانان نخبه و پژوهش محور توجه داشته باشند و آنان را در این راه با حمایت های خود تشویق نمایند.

این نخبه بسیجی همچنین با بیان اینکه نخبگان نباید باید در حوزه های پژوهشی فعالیت داشته باشند و سوق دادن آنان به سمت برنامه های آموزشی مناسب این قشر نیست، تصریح کرد: متولیان این حوزه باید با تسهیل مسیرهای پژوهشی و اختراعات به پیشرفت و پیشبرد اهداف جوانان کمک کنند.

فروغی شاد در پایان اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در تمامی زمینه ها باید جاری باشد و هر قشری متناسب با وظیفه خود به این امر مهم لبیک گوید و ما جوانان نیز با تلاش های پژوهشی خود ندای رهبری معظم را لبیک خواهیم گفت اما انتظار داریم مسئولان شرایط آزمون و خطا و محیط پژوهشی بهتری را برای ما فراهم آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار