خبرهای داغ:

تجمع بزرگ دانشجویی با عنوان "نهضت ما زنده‌ایم"

این تجمع با هدف عفت، شجاعت، احساس مسئولیت و عطوفت در تاریخ 22 مهرماه 94 به صورت همزمان در دانشگاه‌های استان قزوین همراه با پخش سرود ما زنده‌ایم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۰۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین ، حجت الاسلام درگاهی از اساتید حوزه و دانشگاه در تجمع بزرگ پویش دخترانه "نهضت ما زنده‌ایم" دانشجویان استان قزوین در حسینیه امامزاده حسین(ع) با اشاره به جایگاه زن در اسلام و دیگر ادیان اظهار کرد: نگاه اسلام به زن نگاه ابزاری نیست، بلکه یک نگاه ارزشی است در صورتی که در غرب به زن نگاه ابزاری می‌شود.

درگاهی یادآور شد: زن در تاریخ اسلام، اساسی ترین نقش را ایفا می‌کند چون علاوه بر دفاع از حق، نسلی را به جامعه تقدیم می‌کند که او اقامه کننده حق است، در حالی که غرب، زن را فقط به منظور كالاى شهوت و بهره گرفتن از او براى جاسوسى و پر كردن جيب بى‏غيرتان ملل و ستمگران و زورمندان مورد توجه قرار داد.

این استاد حوزه با اشاره به نگاه اسلام و غرب به شخصیت زن بیان داشت: نگاه اسلام و غرب به شخصیت زن دو نوع نگاه متفاوت است، اسلام با دید عاطفی و غرب با دید غریزی به زن نگاه می ­نگرد.

درگاهی با بیان این که عظمت جایگاه زن به خاطر عظمت نگاه خدای متعال به این گوهر تابناک است، گفت: از ابتدا وقتی خدا مدیریت عالم را به دست خاندان عصمت و طهارت سپرد و کانون قدرت، انگیزه و عشق، عاطفه، مجاهدت، ایثار ، قداست، پاکی، اقتدار و عزت را در محمد و آل محمد قرار داد؛ این جایگاه را خداوند در خانواده تعریف کرد و محور این خانواده را فاطمه اطهر(س) قرار داد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر نقش زن در مدیریت جامعه بشری در تدبیر اندیشه عالی الهی و تربیت و تعالی رشد انسان، تصریح کرد: این نقش، همان ارزش والای انقلاب اسلامی را با خود به همرا آورد و این غیر از آن تعریفی است که غرب برای زن در جامعه بشری آورده و تلقین کرده بود.

درگاهی یادآور شد: مكتب فمينيسم به عنوان معرف انديشه غرب در مورد زن، خواركننده‌ترين مكتب در معرفي شخصيت زن مي باشد. زيرا فمنيسم از زن، يك مرد ناقص و قابل ترحم معرفي مي كند و سپس حقوق او را در رقابت با مردان قرار مي دهد. با توجه به بنيان هاي فكري مكتب فمينيسم، نه تنها حقوق زن در اين مكتب احقاق نمي شود بلكه آسيب هاي جدي را نيز براي شخصيت او در پي دارد

وی افزود: اسلام بر نقش تربيتي زن به عنوان معلم بشريت تأكيد دارد و سعي او بر اين است تا با عرضه مفهوم حقيقي زن و شناساندن آن، زنان را براي وظايف خود آماده كند، تا حيات انساني از مسير كمال و هدف خلقت منحرف نشود. اسلام برای زنان جهان تا روز قیامت، سیده زنان عالم یعنی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگو، اسوه و نجات دهنده حقیقت وجود زن از دست شیاطین انس و جن، معرفی کرده است.

حجت الاسلام درگاهی خاطرنشان کرد: : آنهایی که گمان می‌کنند می توانند ملت ایران را در این جنگ اقتصادی و... منفعل کنند، سخت در اشتباهند چرا که امید و الگوی ما حضرت زهرا (س) و جایگاه و نقش زن در جامعه ما، برگرفته از جایگاه زن در صدر اسلام است، جایگاهی که نسل‌های بعدی را، مبارز و مجاهدتر پرورش خواهد داد.

در پایان مراسم بعد از همخوانی سرود "ما زنده‌ایم" دانشجویان شعارهای حماسی و کوبنده سر دادندو با امضای طومار یک بار دیگرعهد و میثاق خود را با شهدا، آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید کردند.

1009/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها