امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استکبار تمام توانش را برای فروپاشی کانون خانواده در ایران استفاده می‌کند، گفت: جنگ نرم دشمن به دنبال فروپاشی کانون خانواده در ایران است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۹۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصر ظهر دیروز در دیدار با مبلغان مذهبی ماه محرم، با اشاره به اینکه همه در ارتباط با اقامه دین و قرآن وظیفه داریم، اظهار داشت: خداوند کریم در موارد مختلف انسان را به امانت‌داری سفارش کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، دین، نماز و موارد مختلف دیگر جزیی از اماناتی است که به دست ما سپرده شده، گفت: به حالت‌ها و روحیه‌های بزرگان دین که نگاه کنیم، می‌بینم که این افراد چه نقشی در حفظ و انتقال ارزش‌های دینی داشته‌اند.

امام جمعه یزد افزود: اگر خدای ناکرده گفتار ما به گونه‌ای باشد و عمل‌مان نوع دیگری باشد، اول اینکه تاثیر خوبی بر مردم ندارد و دوم هم این است که اگر مردم بفهمند که بین گفتار و عمل ما تفاوت وجود دارد، حتما از ما روگردان می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مردم نسبت به عملکرد، نگاه‌ها، حرف‌ها و همه رفتار ما حساس هستند و در صورتی که گمان کنند یا ببینند که ما رفتار و گفتارمان یکی نیست، حرف ما در آنها تاثیر نمی‌گذارد.

ناصری با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده، گفت: دشمن الان به شدت به دنبال فروپاشی کانون خانواده است ولی متاسفانه در مدارس ما اصول و ارزش‌های خانواده را بیان نمی‌کنند.

وی با اشاره به ورود شبکه‌های اجتماعی، گفت: هدف اصلی غرب تفکیک اعضای خانواده و فروپاشی کانون خانواده در ایران است، به گونه‌ای که می‌خواهند تجربه اشتباه خود در این زمینه را به کشورهای اسلامی تحمل کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان در خانواده محبت و صمیمیت کم‌کم از بین می‌رود و پسر به پدر و دختر به مادر و همسران به یکدیگر احترام لازم را نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه جوانان به دلیل مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌بینند تن به ازدواج نمی‌دهند، گفت: متاسفانه این موضوع سبب شده که کانون خانواده رو به فروپاشی برود.

ناصری تصریح کرد: یکی از کارهای مهم ما این است که بتوانیم آداب معاشرت را به خانواده‌ها بگوییم و اهتمام پدر و مادر‌ها به فرزندانشان و توجه به تربیتشان را به آنها تذکر دهیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مادران و پدران سرکار هستند و فرزندان تنها زندگی می‌کنند، وقتی هم والدین به خانه بر می‌گردند، فرزندان درون اتاق خودشان می‌روند و باز هم به دور از خانواده خود زندگی می‌کنند.

امام جمعه یزد افزود: منبریان در روزهای محرم، مرتبط با نام‌گذاری هر روز، در ارتباط با اقشار خاص صحبت کنند، اگر روضه حضرت علی اکبر(ع) خوانده می‌شود، در ارتباط با جوانان هم صحبت شود.

تسنیم

ارسال نظرات