شهردار یزد:

باشگاه فرهنگی مبشران غدیر در یزد راه‌اندازی شد

شهردار یزد از راه‌اندازی باشگاه فرهنگی مبشران غدیر در یزد خبر داد و گفت: این باشگاه هدیه شهرداری یزد به شهروندان یزدی در فضای مجازی است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۹۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدرضا عظیمی‌زاده، دیشب در مراسم رونمایی از باشگاه فرهنگی مبشران غدیر و تجلیل از 170 فعال ستاد مبشران غدیر در بیت امام جمعه یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد مبشران غدیر شهرداری یزد در طول ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: برنامه‌های امسال ستاد مبشران غدیر امسال با شکوه ویژه‌ای در سطح شهر برگزار شد.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی باشگاه فرهنگی مبشران غدیر، فعالیت‌های ستاد مبشران غدیر در راستای زنده نگاه داشتن واقعه غدیر تکمیل شد و با رونمایی از این باشگاه فرهنگی، ورود به شبکه‌های اجتماعی با رویکرد غدیر رسمیت یافت.

عظیمی‌زاده یادآور شد: با رونمایی از این باشگاه فرهنگی، این بستر آماده است که مرکز تعاملات فرهنگی در مباحث فرهنگی و شهروندی باشد.

شهردار یزد خاطر نشان کرد: مبشران غدیر در واقع یک شبکه اختصاصی برای مردم یزد است و امیدواریم با رونمایی از آن، بخش عمده‌ای از شهروندان زیر پوشش برنامه‌های آن قرار بگیرد و با عضویت در آن، بتوانیم غدیر، فرهنگ اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی را وارد خانه‌ها کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی جای خود را در همه خانه‌ها باز کرده‌اند، عنوان کرد: چه بهتر که با ایجاد شبکه‌های اجتماعی که اختیار آن دست استکبار نیست، جوانان و نوجوانان را به عضویت در فضاهایی درآوریم که ترویج‌کننده فرهنگ اسلامی و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری منحصر به فعالیت‌های عمرانی و خدماتی نیست، اظهار داشت: قانون فعالیت‌های شهرداری را مبسوط کرده و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز در دستور کار آن قرار داده و شورای شهر نیز با تصویب طرح‌های فرهنگی و اجتماعی، مهر تاییدی بر اینگونه فعالیت‌ها زده است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان عنوان کرد: ستاد مبشر غدیر نیز در همین راستا راه‌اندازی شده و فعالیت‌های ارزشمندی را در طول سال‌های گذشته انجام داده که امسال کیفی‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های خود را در دهه امامت و ولایت به مرحله اجرا درآورد.

وی بیان کرد: امسال 23 عنوان برنامه برای 260 هزار مخاطب در طول 10 روز برگزار شد و بخش قابل توجهی از برنامه‌ها با مشارکت مردم و هیئت‌های مذهبی به سرانجام رسید.

مطهریان از جمله این برنامه‌ها به ویژه برنامه صهبای غدیر ویژه روحانیون و ائمه جماعات، از قدر تا غدیر، جشنواره بادبادک‌ها و ایستگاه نقاشی، مسابقات ورزشی، نمایش خیابانی، مسابقات کتابخوانی، وبلاگ‌نویسی، عکس سلفی، من بچه شیعه هستم و ... اشاره کرد.

وی افزود: یک یاز مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مبشر غدیر که از اول تا دهم مهرماه اجرا شد، طرح شکوفه‌های غدیر بود که بر اساس این طرح از 171 کودک متولد شده در یزد، 69 کودک به نام پنج تن آل‌عبا نامگذاری شدند و ویژه برنامه‌های ستاد مبشران غدیر برای این کودکان اجرا شد.

مطهریان، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های این استاد را نمایش‌های خیابانی برشمرد و خاطر نشان کرد: دو نمایش خیابانی در 25 مدرسه و در مکان‌های عمومی اجرا شد که این دو نمایش بیش از 25 هزار مخاطب داشت.

عضو ناظر ستاد مبشر غدیر ادامه داد: برپایی 110 ایستگاه مبشران غدیر نیز سنت حسنه‌ای بود که امسال در عید غدیرخم در یزد پایه‌گذاری شد و فضای شهر در این ایام با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، حال و هوایی نظیر جشن نیمه شعبان را به خود گرفته بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز تداوم یابد و شهر یزد، مرکز احیا و زنده نگاه داشتن واقعه غدیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخ اسلام باشد.

در این مراسم ضمن رونمایی از باشگاه فرهنگی مبشران غدیر، جمعی از دست‌اندرکاران و فعالان ستاد مبشران غدیر به نمایندگی از 170 فعال در این عرصه تجلیل شدند.

فارس

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار