امام جمعه یزد گفت: مهم‌ترین عاملی که دشمنان اسلام را دچار نگرانی و هراس و آنها را وادار به اسلام‌ستیزی کرده، تزلزلی است که اسلام و احکام آن در جایگاه آنها ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۸۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری، در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران و فعالان ستاد مبشر غدیر یزد اظهار داشت: برگزاری برنامه‌هایی نظیر برنامه‌های ستاد مبشر غدیر در دهه امامت و ولایت، جوانان و نوجوانان را با واقعه غدیر آشنا کرده و برای مطالعه زندگی امام علی (ع) علاقمند می‌کند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که راه و رسم زندگی ائمه اطهار (ع) به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود و برای تحقق این مهم باید سرمایه‌گذاری کنیم.

ناصری ادامه داد: دشمنان شیعه و اسلام، سال‌هاست تلاش می‌کنند که فرزندان ما را از ارزش‌ها و ایمان به خدا و شناخت اهل بیت (ع) دور کنند و در صورتی‌ که این دوری محقق شود، آنگاه خواسته‌های خود را جایگزین می‌کنند و هنگامی که این اتفاق افتاد، بر آنها حکومت کرده و جوانان ما را جذب خود می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نتیجه این وقایع این می‌شود که جوانان ما بدون اطلاع و آگاهی از رسم و رسوم زندگی، به سمت دشمنان اسلام گرایش پیدا می‌کنند و از آنجا که هیچ آگاهی از زندگی اهل بیت (ع) ندارند، گرایش آنها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود که این همان خواسته دشمن است.

ناصری با بیان اینکه دشمن از مدت‌ها پیش این اقدامات را آغاز و بر روی آن سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده است، عنوان کرد: تلاش دشمنان در این زمینه برای کل جهان اسلام است اما تلاشی که نسبت به ایران و جوانان ایرانی انجام می‌دهد، چند برابر است و بیشتر شبکه‌های ضد فرهنگی و ضد اسلامی راه‌اندازی شده در ماهواره‌ها نیز به زبان فارسی هستند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند که جوانان ما را از دین اسلام و مکتب شیعه دور کند زیرا می‌داند که ایرانی‌ها به ویژه شیعیان مرکز وحی را گرفته و به واسطه ائمه اطهار (ع) به طور مستقیم از کلام وحی بهره‌ گرفته‌اند و از آنجا که ائمه اطهار (ع) حب جاه و مقام و ثروت نداشته‌اند، تفسیر آنها از دین به نفع خودشان نبوده و دین واقعی از مکتب اهل بیت (ع) در جامعه جاری و ساری شده است.

ناصری تصریح کرد: اینکه تاکید می‌شود باید واقعه غدیر زنده نگاه داشته شود، به این دلیل است که غدیر مقدمه رسیدن به خدا است و از آنجا که تاکنون در هیچ‌یک از کشورهای جهان تاکنون فقه و احکام اسلام به درستی اجرا نشده، ایران اسلامی می‌تواند مرکز احیا و بزرگداشت غدیر باشد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در کشور ما نیز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، احکام قرآن به درستی اجرا نمی‌شد اما با آمدن امام خمینی (ره) و ایجاد حکومت اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص)، فقه و احکام قرآن از لابه‌لای متون دینی بیرون کشیده و اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه غدیر مقدمه عشق به خدا است، اظهار داشت: عشق خدا و حب اهل بیت (ع) که در زندگی وارد شود، دیگر طاغوت‌ها و مستکبران و مفتی‌های درباری جایگاهی نخواهند داشت و دشمنان نیز از همین ناراحتند زیرا اسلام و اهل بیت (ع)، جایگاهی برای آنها باقی نمی‌گذارد به همین دلیل نیز آنها کمر همت بسته‌اند که اسلام را از بین ببرند اما باید در مقابل آنها بایستیم و از غدیر، ولایت و انقلاب به عنوان امانات الهی پاسداری کنیم.

در این مراسم با اهدای تندیس و لوح سپاس از تلاش‌های دست‌اندرکاران و فعالان ستاد مبشر غدیر قدردانی شد.

منبع:فارس

 

ارسال نظرات