امام جمعه بافق به نقش مهم و موثر مداحان و ذاکران در تعمیق و تبیین فرهنگ و معارف اسلامی اشاره کرده و گفت: این قشر نقش مهمی در تبیین قیام امام حسین(ع) و افزایش بصیرت جامعه دارند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۸۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم افزود: مداحان، ذاکران و شاعران آئینی باید ضوابط و شئونات اسلامی، رعایت حق الناس، پرهیز از بدعتها، خرافات و آسیبها اجتماعی را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه قیام حضرت امام حسین(ع) الگویی از تمام جهات برای جامعه بشری است، اظهار کرد: نهضت سید و سالار شهیدان در تمام دوران تاثیر شگرفی داشته بگونه ای که تاریخ آینده جهان متاثر از نهضت حسینی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون پس ازگذشت 14 قرن از قیام امام حسین(ع)، نهضت و فرهنگ سید و سالار شهیدان در جامعه جاری و ساری است و این واقعه تاریخی همچنان در جوامع با تلاش ذاکران، علما، مداحان و روحانیون باقی و ماندگار خواهد بود.
این روحانی، رمز ماندگاری قیام عاشورا را نتیجه تلاش و پیام آوری حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) خواند و افزود: مداحان، ذاکران، مبلغان و شعرای آئینی در این راستا نقش مهمی دارند که تاکنون این مهم را با تدابیر ویژه انجام داده و ادامه میدهند.
سلیمانی، پیوند دهنده قلوب مردم را اشعار مذهبی و مداحی اهل بیت(ع) خواند و گفت: مداحان در ایجاد اتحاد مسلمانان و پیوند دهنده دل ها باید نقش مهمی داشته باشند.
امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: هر کس در هر لباس با عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) برای مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش عزاداری و در راه ترویج فرهنگ حسینی خدمت می کند نزد خداوند منان دارای اجرت و منزلت خاصی است.
وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع)، اسلام را در مقابل همه ترفندها و آسیبهای دشمنان بیمه کرد، ادامه داد: نهضت عاشورا حسینی همچنین دین ناب محمدی(ص) را از اسلامهای انحرافی در جهان جدا کرد.
سلیمانی با بیان اینکه خورشید بی غروب عاشورا و ماه محرم هر سال تابندهتر و پرنفوذتر میشود، اظهار داشت: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با قیام عاشورا نهضتی بپا کرد که هیچگاه نور و مشعل آن خاموش نمی شود و این فرهنگ تمام جهان را در بر میگیرد.
امام جمعه بافق با گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه محرم، خواستار برگزار شدن پرشور، پرمحتوا و باشکوهتر عزاداریها و مجالس این ایام شد.

ایرنا

ارسال نظرات