خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: عزاداران حسینی با آشنایی، آگاهی و درک معرفت حسینی در ایام محرم و صفر درجات عالی معنوی را کسب کنند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۶۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
یه گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین حجت‌الاسلام  مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار کرد: حضور مردم در مجالس عزاداری و سوگواری اباعبدالله (ع) نیاز به ساماندهی فرهنگی و اجتماعی دارد که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با همکاری سازمان‌ها و مسئولان مرتبط با این حوزه، برنامه جامعی در مراسم محرم سال جاری طراحی کرده است.

وی افزود: مسئولان این دستگاه اجرایی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در نشستی مشترک با متولیان هیئت‌ها، نکات قابل توجهی را برای باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ها در ایام محرم یادآور شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: متولیان هیئت‌های مذهبی لازم است با همکاری و مشاوره مبلغان و روحانیون هیئت‌های مذهبی در اصلاح روند اجرایی مراسم‌های عزاداری، تهیه و توزیع نذورات در بین مردم همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه در روزهای دهه نخست ماه محرم، همیاران محرم و مسئولان هیئت‌ها توجه کافی به این امر داشته باشند که نذورات به نحو مطلوب توزیع شود، اضافه کرد: متولیان و مسئولان هیئت‌ها باید با همکاری همیاران محرم نظارت مستمر به تهیه و توزیع نذورات بین عزاداران داشته و توجه به نظافت خیابان‌های منتهی به اماکن متبرکه و امامزادگان را در نظر بگیرند تا موجب آلودگی و تجمع زباله در مسیر عبور عزاداران نشود.

این مسئول به اهمیت جذب جوانان و همیاری آنان در برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم‌ها از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: درسال گذشته در برخی هیئت‌های واقع در استان قزوین با خوش‌اخلاقی، خوش‌رفتاری و اعتمادبخشی متولیان نسبت به ورود جوانان متدین و پرشور در این هیئت‌ها اقدام کردند که شاهد حضور پررنگ آنان در این مجالس بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: عزاداران حسینی با آشنایی، آگاهی و درک معرفت حسینی می‌توانند در ایام محرم و صفر به درجات عالی معنوی برسند؛  بخصوص حضور جوانان در این مناسبت‌ها می‌تواند موجب شرکت در فعالیت‌ها و برپایی مجالس مذهبی شود که این خود یک نوع دانشگاه انسان‌سازی است.

نوروزی در خصوص کسب معرفت از این عزاداری‌ها و لزوم الگوبرداری از قیام امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) در ایام سوگواری پیش رو گفت: قیام امام حسین (ع) برای جوانان انقلابی کشور همیشه الگو و سرمشق ارزنده‌ای بوده که موجب شده است در جبهه‌های حق علیه باطل و مبارزه با استکبار جهانی به پیروزی رزمندگان اسلام ختم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضرورت ارتقای فرهنگی و دینی در ایام سوگواری حسینی را برای جامعه یادآور شد و افزود: مبلغان و جامعه روحانی مطلع، وظیفه ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر قشرهای مختلف مردمی  را برعهده دارند که مهمترین انگیزه قیام امام حسین (ع) نیز بوده است؛  روحانیان باید برای نهادینه کردن این امر همیشه در صحنه باشند.

وی افزود: بیشترین آمار وجوهات وقفی در سطح استان مربوط به ایام محرم و صفر بوده که تاکنون حدود 880 نیت وقفی از سوی مردم قزوین به ثبت رسیده است.






1011/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها