یک دانشجوی فعال سیاسی گفت: اعضای کمیسیون برجام از ماهیت حقوقی خود به قدر کافی دفاع نکردند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۶۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰

مصطفی مقدادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان اظهار کرد: کسانی که در کمیسیون برجام حضور دارند، از روند بررسی مسائل مطلع هستند و می‌دانند که نظر افراد و نظر عمومی کمیسیون حول موارد مورد بحث چیست و اینکه فردی نظر مخالف خود را نسبت به طرحی مصوب یا گزارش حاصل از بررسی ها، اعلام کند، اشکالی ندارد.

وی افزود: زیر سوال بردن اکثریت، آن هم با به کارگیری ابزار جوسازی، ابدا جلوه خوبی ندارد.

دانشجوی فعال سیاسی تصریح کرد: نظر کمیسیون برجام، قطعا یک شبه گردآوری نشده است، اگر موردی بود می‌توانستند همان موقع بیان کنند.

مقدادی گفت: به نظر می‌رسد این شیوه بیان آن هم در قالب بیانیه مشترک، مقدمه ای برای بی اعتبار کردن برجام و کلید زدن طراحی از قبل تعیین شده یعنی ارائه طرحی متفاوت به مجلس بود.

وی افزود: متاسفانه اعضای کمیسیون برجام، از ماهیت حقوقی خود به قدر کافی دفاع نکردند، در صورتی که می شد اعتبار رای کمیسیون را باز گرداند.

دانشجوی فعال سیاسی تصریح کرد: گمان اینکه نمایندگان بی تفاوت به منافع ملی و استقلال و امنیت کشور عمل می‌کنند، زیر سوال بردن قوه نظارت کشور است، نمی‌شود بگوییم، توان نظارتی کشور در قبال اکثریت نمایندگان ضعیف عمل کرده است.

مقدادی با بیان این که تغییر دیدگاه افراد به این راحتی مقدور نیست، گفت: نمایندگان، استقلال و امنیت کشور را در برجام ملحوظ می دانند؛ بنابراین این دیدگاه را فقط مطالعه کافی و دقت عمل و تنها مبتنی بر بولتن های طبقه بندی شده می دانم؛ نمایندگان مجلس باید اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده را اساس مطالعات خویش قرار دهندند، نه اساس تصمیماتشان.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید نظری محکم و قاطع داشته باشند؛ آبستراکسیون به هیچ وجه اقتدار مخالفان برجام را نشان نمی دهد و اینجانب یقین دارم آبستراکسیون از جانب اقلیت مجلس، همراهی نشد.

ارسال نظرات