عضو مجلس خبرگان رهبری:

مورخان جنایات آل‌سعود را به لحاظ تاریخی بررسی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری از مورخان خواست جنایات آل‌سعود را به لحاظ تاریخی بررسی کنند و گفت: آل‌سعود پادشاه یک کشور بزرگ اسلامی است در صورتی که ذره‌ای لیاقت ندارد و بدترین جنایات در آن کشور به ثمر می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۹۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز، 21 مهر در محفل بزرگداشت قاریان مهاجر الی‌الله که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، فاجعه دل‌خراش و عظیم منا را نتیجه بی‌کفایتی، سوءتدبیر و بی‌مدیریتی آل سعود دانست و اظهار کرد: فاجعه منا باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهدای منا مصداق آیه 100 سوره نساء هستند، افزود: براساس روایات، قرآن هم شفاعت و دعا دارد و هم نفرین می‌کند؛ هرکسی که قرآن را ضایع کند مورد نفرین قرار می‌گیرد، اما کسانی که خودشان را وقف قرآن کرده‌اند، قرآن شفیع آنان خواهد بود. حجاج شهید جامعه قرآنی که در منا به لقاءالله پیوستند، قطعا از دعا و شفاعت قرآن بهره‌مند خواهند شد و حشرشان با قرآن است.

مدرس حوزه و دانشگاه درجات بهشت را به عدد آیات قرآن دانست و تصریح کرد: هرکسی به اندازه درک، فهم، عمل، تفکر، تدبر و تعمق خود نسبت به قرآن به این جایگاه دست پیدا می‌کند، البته تلاوت، رابطه و نسبت اول ما با قرآن است. اگر انسان خودش را به قرآن عرضه کند، جایگاهش را به دست می‌آورد، زیرا قرآن کتاب انسان است و حقیقت او را تفسیر می‌کند لذا باید با قرآن که کتاب زندگی و نامه محبوب است، ارتباط داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انسان باید درس زندگی را از قرآن بیاموزد، ادامه داد: این نوع مجالس به خصوص بعد از منا نباید به عنوان یک مجلس ترحیم و یادبود باشد بلکه باید تحلیل یک فاجعه عمیق و جریان انحرافی باشد که در مسیر رخ داده و باعث نسبت‌های ناروا به اسلام شده؛ در حالی که ساحت اسلام و مسلمانان منزه و مقدس از این نسبت‌هاست.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری حج را یک نمایشگاه بین‌المللی خواند و عنوان کرد: حج یک نوع رابطه بین‌المللی را میان انسان‌ها با همه ملیت‌ها به وجود می‌آورد. در واقع وقتی انسان لباس احرام را بر تن می‌کند عملا شعار صلح با خدا، خود و دیگران را سر می‌دهد لذا حج مظهر صلح و امنیت در یک نمایشگاه و مانور بزرگ مسلمانان است. انتقال نکات، فرهنگ‌ها و شرح وظایف مسلمانان در این مانور صورت می‌گیرد که در نتیجه موجب اقتدار امت اسلام می‌شود. اقتدار مسلمانان بسیار مهم است.

وی حج را مظهر نظم دانست و گفت: همه حاجیان از همه طیف وقتی محرم می‌شوند، یک نوع لباس ندوخته بر تن دارند که لباس بندگی است. نوع طواف و وقوف مشعر و منا هم حکایت از نظم دارد و یک‌دست بودن در حج را می‌رساند. انسان در مشعر تجربه محشر را احساس می‌کند، زیرا همه در یک زمان در یک مکان جمع می‌شوند و این معنادار است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه حج مظهر اقتدار است، اضافه کرد: این اقتدار می‌تواند دنیای مسلمانان را به عنوان دین‌داران مقتدر در کل جوامع بشری معرفی کند. متاسفانه با اتفاقاتی که طی 40 سال اخیر در موسم حج واقع شده و امسال در منا به صورت یک فاجعه غیر قابل گذشت درآمده، این نظم و امنیت و اقتدار را از بین برده است لذا وظایف مهمی بر عهده فرد فرد ماست.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به جنایات‌ آل سعود علیه حجاج طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: آل سعود نشان داده که برای جان انسان کرامت قائل نیست، در حالی که خادمان کعبه پیش از اسلام نیز دارای کرامت و احترام بودند. متاسفانه با سانسور خبری فاجعه منا، آمار صحیح کشته‌شدگان از سوی دولت سعودی اعلام نشد و اکثر کشورهای عربی از این فاجعه بی‌اطلاع بودند. اروپا و آمریکا نیز حامیان این سانسور خبری هستند، البته از نشان دادن جمعیت و ازدحام برای القای توحش بهره‌برداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه آل سعود با فجیع‌ترین جنایات حکومت 100 ساله را به دست گرفته است، خاطرنشان کرد: آل سعود انسان‌های خودکامه و مستبدی هستند که نام کشور را به نام خودشان تعیین کرده‌اند. فرستادن پیام تبریک کشورهای پادشاه‌نشین عربی برای موفقیت حج امسال بعد از فاجعه منا، سابقه‌ای نداشته است، یعنی بدترین جنایت موفقیت محسوب می‌شود. تاسف بدتر از همه این است که مفتی عربستان فاجعه منا را قضا و قدر الهی می‌داند. همه ابتلائات و بلائات جزو مقدرات محسوب نمی‌شود، بلکه ابتلائات تقصیری است نه تقدیری که به واسطه تقصیر و سوءمدیریت رخ می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختیار انسان، گفت: خداوند علم دارد به اینکه انسان با اختیار خودش بدترین فاجعه را مرتکب می‌شوند. در واقع خداوند می‌دانست که فاجعه کربلا به اختیار انسان‌ها رخ می‌دهد لذا تفسیر قضا و قدر به این معنی که هیچ مسئولیتی بر عهده دیگران نیست، غلط است. متاسفانه بیش از 40 کشور که حجاج خود را در فاجعه منا از دست داده بودند، مقابل این جنایت آل سعود سکوت کردند و مطالبه‌ای نداشتند، اما مقام معظم رهبری به برکت اقتدار بین‌المللی نظام، مقتدرانه ورود کردند و خواستار بازگشت کریمانه و محترمانه اجساد مطهر حجاج به کشور شدند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه موافقت رهبری با تدفین حجاج در مزار شهدا حاوی پیام معنادار است، یادآور شد: جریان 100 ساله آل سعود که به واسطه تفکر وهابی و مدیریت پنهان انگلیس ایجاد شد، در مکه به عنوان ملجا مسلمانان جهان، شکل گرفت، اما براساس روایات، حج برای محکم کردن دین است و لذا نباید ترک شود. اگر حج ترک شود، جنایات آل سعود افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بر بازگویی جنایات تفکر وهابی – تکفیری آل سعود تاکید کرد و ادامه داد: این تفکر، کشتن مسلمانان به ویژه شیعیان را واجب می‌داند. حمله به کربلا، تخریب بقیع  و تخریب مزار ائمه و امامزادگان در عراق از یک‌سو و جنایاتی که نسبت به انسان‌ها روا می‌دارند از سوی دیگر، ادامه همین تفکر وهابیت تکفیری جهادی است لذا اگر تلاش و فعالیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی نبود، فاجعه منا در بایکوت خبری قرار داشت و جنایت آل سعود برملا نمی‌شد.

وی تفکر وهابیت را نه تنها یک تهدید برای شیعه و سنی بلکه تهدیدی علیه انسان دانست و بیان کرد: در این تفکر، جان انسان هیچ حریم و حرمتی ندارد و لذا در حج که باید ملجاء و مامن مسلمانان باشد، به این صورت مدیریت می‌شود و این همه کشتار دارد. آل سعود در طول تاریخ 100 ساله هرگز در برابر استثمار و استعمار نایستاده و همواره حامی استعمارگران عالم بوده است. بنای ساختمان‌ها و برج‌های بزرگ در اطراف خانه خدا، بی‌حرمتی سعودی‌ها به کعبه و حجاج را نشان می‌دهد. آنان همواره در صدد تحقیر مسلمانان بوده‌اند.

آیت‌الله رمضانی از مورخان خواست جنایات آل سعود را به لحاظ تاریخی بررسی کنند و گفت: آل سعود پادشاه یک کشور بزرگ اسلامی است در صورتی که ذره‌ای لیاقت ندارد و بدترین جنایات در آن کشور به ثمر می‌رسد و کسانی که بویی از دموکراسی نبرده‌اند از مردم یمن دفاع می‌کنند لذا شاعران و مداحان نیز از ظرفیت ماه محرم استفاده کنند و به افشاگری درخصوص فاجعه منا بپردازند تا ختم جهل و جهالت شود. اگر کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهای اسلامی ایجاد شود، جنایات عمدی و غیر عمدی آل سعود مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار