نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان حق حیات اجتماعی خود را بدست آورده اند و در عرصه های اجتماعی می توانند شان و منزلت و ارزش بانوان را که برخورداری از حجاب برتر است به بهترین شکل رعایت کنند.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۵۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

 

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : آیت ا... عباسعلی سلیمانی در تجمع بزرگ دانش آموزان دختر و همایش «نهضت ما زنده ایم» که قبل از ظهر امروز در بیت نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان وبلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل مرجع طلسم شکن تاریخ، معجزه گر و تحول آفرین تاریخ زندگی مسلمانان به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در استان   با اشاره به این مطلب که دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی هستند وبا حضور در سنگرهای علم ودانش در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی ومقابله می کنند گفت: دانش آموزان خواهر مادران فردا هستند که باید با عفت وپاکدامنی بهترین وطالح ترین افراد را به جامعه تحویل دهند.

وی افزود:تجمع امروز خواهران نشان میدهد که دانش آموزان ودختران ما ادامه دهندگان راه شهداء بوده وبا حفظ عفت،حجاب وپاکدامنی به دشمنان وبدخواهان نظام بار دیگر اثبات کردند که در هر عرصه وشرایطی پیرو منویات مقام معظم رهبری هستند  .

سلیمانی بیان کرد: حجاب وعفت دختران سنگری عظیم در راستای مبارزه با جنگ نرم وتهدیدات فرهنگی دشمنان است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: : قبل از انقلاب اسلامی سهم بانوان در جامعه درعرصه دینی سهم محفوظی نبود و باید به 2 شیوه عمل می کردند. به این صورت که آنها باید به سبک بانوان غربی در عرصه های اجتماعی در صحن دانشگاه و حوزه ادارات ورود پیدا می کردند که در قالب کشف حجاب، پوشش های مبتذل و زندگی با فرهنگ غربی بود و یا اینکه از حضور زنان بخاطر رعایت موازین شرعی در اجتماع و مراکز علمی و سیاسی ممانعت بعمل می آمد.
آیت الله سلیمانی افزود: در برهه ای از زمان حق حیات اجتماعی بانوان مساوی بود با نادیده گرفتن پوشش اسلامی، از این رو در انقلابی که امام راحل انجام دادند حق حیات اجتماعی بانوان همسو با رعایت موازین دینی و اسلامی به آنها برگردانده شد.
وی بیان کرد: امروز اگر بانوان در عرصه اجتماعی بخواهد از حجاب برتر فاصله بگیرد به اراده شخصی آنها بر می گردد اما حاکمیت و نظام خواهان حضور زنان در عرصه اجتماع با حجاب برتر که چادر می باشد، است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان حق حیات اجتماعی خود را بدست آورده اند و در عرصه های اجتماعی می توانند شان و منزلت و ارزش بانوان را که برخورداری از حجاب برتر است را به بهترین شکل رعایت کنند.
وی با بیان اینکه خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان ارائه داده است بی نظیر ترین خدمات است زیرا با برگرداندن حق حیات اجتماعی آنان امروز شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف هستیم.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه اسلام دو عنوان جنگ تهاجمی و جنگ دفاعی را در بر می گیرد، خاطر نشان کرد: در این زمینه یک جهاد و یک دفاع داریم به این نحو که در جهاد، اسلام بخاطر رعایت روحیات و مسئولیت های گوناگون زنان نقشی در این عرصه به آنها نداده است اما در عرصه دفاع که اساس انقلاب در عرصه با آن شکل گرفته است اسلام برای زنان همان جایگاهی را قائل شده که برای مردان در نظر گرفته است.
وی افزود: اسلام برای زنان عین نقش مردان را در نظر گرفته است که باید زنان نیز در عرصه های دفاعی دوشادوش مردان ایفای نقش کرده و در این راستا از اسلام به شایستگی حمایت و دفاع کنند.
آیت الله سلیمانی گفت: امروز زنان در سنگردفاع به شایستگی می درخشند و آموزش های نظامی، تاکتیک های رزمی، کارهای مربوط به چابکی و چالاکی را فرا می گیرند به طوریکه در جامعه در دستور کار سبز پوشان نظام برای طیف بانوان نیز جایگاهی تعریف شده که این مهم جای تشکر و قدردانی دارد.
این مسئول ادامه داد: بانوان در این عرصه مجهز، مسلح ومنظم هستند و باید به قدری آمادگی پیدا کنند که در عرصه دفاع پشتیبان واقعی این نظام الهی قلمداد شوند
وی اظهار داشت: امروز بانوان استان توانسته اند در عرصه اقتصاد و کارآفرینی، علمی و پزشکی، سیاسی و نظامی و غیره به خوبی ورود پیدا کنند که این مهم نیز باعث سرافرازی سیستان وبلوچستان است.
امام جمعه زاهدان در پایان با تاکید فراوان به خواهران برای رشد و بالندگی در عرصه های مختلف گفت: عرصه دفاعی مختص بخش نظامی نیست و در این راستا مسائل فرهنگی مهمتراست چرا که دشمنان درصدد کمرنگ کردن ارزش های دینی یعنی حجاب بانوان اسلامی هستند و امروز شما بانوان باید با حجاب خود از کیان نظام، انقلاب و خون شهدا دفاع کنید.

 

 

ارسال نظرات