خبرهای داغ:
آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم بسیج و سومین دو سالانه عکس بسیج استان همدان با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۰۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دبیر انجمن فیلم بسیج در مراسم اختتامیه چهارمین دوسالانه فیلم بسیج و سومین دوسالانه عکس بسیج در همدان با بیان اینکه عکس هنر مادر و پایه تصویر است، گفت: جشنواره امسال نسبت به جشنواره های سال قبل تفاوت های بسیاری داشت.

امین لطفی با بیان اینکه جشنواره امسال از نظر زمانی نسبت به سال گذشته طولانی تر بود، افزود: امسال جشنواره به صورت دوسالانه عکس و فیلم برگزار شد.

دبیر انجمن فیلم بسیج با بیان اینکه بخش عکس با عنوان «قاب» و بخش فیلم با عنوان «سکانس بیداری» برگزار شد، افزود: در نظر داریم از این پس جشنواره به صورت دوسالانه و ترکیبی از فیلم و عکس برگزار شود.

وی با اشاره به ارائه آثار گفت: امسال حدود ۱۰۰ اثر ترکیبی به جشنواره ارائه شد که ۲۵ اثر فیلمنامه و ۷۵ مورد دیگر فیلم بوده است.

دبیر انجمن عکس بسیج هنرمندان نیز در این مراسم گفت: امسال ۳۶۰ اثر از ۴۰ عکاس دریافت شد که داوران ۳۰ اثر از ۱۸عکاس را پس از بحث و تبادل نظر منتخب اعلام کردند.

لیلا یوسفی با بیان اینکه هنوز عکس ها از شکل آرمانی خود فاصله دارند، گفت: تلاش جشنواره بر استفاده نکردن از عکس های آرشیوی و ترغیب عکاسان به تولیداتی مبتنی بر موضوع جشنواره بوده است.

دبیر انجمن عکس بسیج هنرمندان با اشاره به موضوع های عکاسی جشنواره گفت: امسال جشنواره در دو زمینه «زندگی ایرانی اسلامی» و زمینه «بسیج» برگزار شد.

یوسفی با بیا اینکه دوسالانه هر بار هدفمند تر پیش می رود، گفت: هنرمندان باید در انتخاب و ارسال عکس نسبت به خود سخت گیر باشند زیرا این سخت گیری موجب بالا رفتن سطح کیفی جشنواره می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات