واکنش دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی به اظهارات روحانی
در حالی شب گذشته رئیس‌جمهوری از باز شدن قفل بدهی‌های دولت به پیمانکاران از طریق اوراق مشارکت خبر داد که دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی گفت: با توجه به زیان پیمانکاران بابت دریافت اوراق مشارکت، دیگر کسی از این روش استقبال نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۶۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،علی آزاد اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت برای پرداخت طلب‌ پیمانکاران مشلات خاص خودش را داشت، قبلا که این کار را انجام دادند پیمانکاران به جای دریافت بخشی از طلب خود متضرر شدند.

وی با بیان این‌که درخواست جبران این زیان را داریم، تصریح کرد: اوراق مشارکت را باید مردم بخرند و واقعیت آن است که دیگر کسی این اوراق را نمی‌خرد. دولت این اوراق را با نرخ 20 درصد در اختیار بانک‌ها قرار می‌داد و پیمانکاران از طریق سیستم بانکی این اوراق را با سود 28 درصدی دریافت می‌کرد و همین مسئله موجب زیان آنها می‌شد.

وی با بیان این‌که پس از متضرر شدن پیمانکاران واگذاری اسناد خزانه اسلامی اجرایی شد در واکنش به اینکه "رئیس‌جمهوری شب گذشته از باز شدن قفل بدهی به پیمانکاران با اوراق مشارکت خبر داده است" افزود: « فکر می‌کنم منظور رئیس‌جمهوری اوراق خزانه اسلامی بوده است، اگر اوراق مشارکت بدهند مردم که نمی‌توانند آنرا خریداری کنند. این‌که پیمانکاران را مجبور به دریافت اوراق مشارکت کنند دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.»

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی بیان کرد: همگی باید دعا کنیم اوضاع اقتصادی مملکت بهبود یابد.

ارسال نظرات