تفاهم‌نامه احداث نیروگاه خورشیدی در اهواز با‌ آلمان امضا شد

تفاهم‌نامه احداث فاز اول نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی (فتوولتائیک) در اهواز بین شرکت آلمانی " Green 3000" و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان منعقد شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۳۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج، گروه دیگری از سرمایه‌گذاران آلمانی با حضور در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و دیدار با مدیرعامل این شرکت برای احداث و راه اندازی نیروگاه‌های تولید انرژی‌های تجدید پذیراعلام آمادگی کردند.

در ابتدای این نشست، "محمود جانقربان" با استقبال از این همکاری گفت: باتوجه به وضعیت آب و هوایی خوزستان، احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و ... برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند ضمن جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت برق خوزستان، در تأمین بخشی از نیاز انرژی برق مشترکان صنعتی وخانگی منطقه کمک شایانی نماید.
وی افزود: بر همین اساس و در ادامه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در دفتر مدیریت انرژی معاونت برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت و در راستای جذب اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها دراستان، پس ازدیدار با مدیرعامل شرکت آلمانی Green 3000 تفاهم نامه احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در اهواز منعقد شد که می‌توان امیدوار بود علاوه بر اشتغال‌زایی در منطقه، انتقال دانش فنی از طریق آموزش نیروی انسانی در کشور آلمان نیز صورت پذیرد.
در ادامه محسن ارفاق مدیر دفتر مدیریت انرژی این شرکت نیزگفت: پس از اجرای فاز نخست این تفاهم نامه در آینده نزدیک نیز با فراهم آمدن زمینه‌های لازم احداث نیروگاه 100 مگاواتی در خوزستان توسط این شرکت آلمانی در برنامه کار خواهد بود.
همچنین در این دیدار آندریاس رنکر مدیر عامل شرکت Green 3000 با ابراز خرسندی از آغاز دور جدید همکاری‌های متقابل بین دو کشور ایران و آلمان گفت: برای ما مهم افزایش و ارتقای همکاری‌های اقتصادی بین ایران و آلمان است که با توجه به تجارب و توانمندی‌هایمان در انجام این پروژه‌ها در دیگر کشورها حداکثر تلاش را در جلب رضایت از انجام کار خواهیم کرد.
گفتنی است هیئت سه نفره سرمایه گذار آلمانی شامل، آندریاس رنکر مدیرعامل، سادک همایل مدیر اجرایی و سولماز تیموریان مدیر هماهنگی بخش ایرانی شرکت " Green 3000" هستند و این شرکت پروژه‌های مهمی را درخصوص نصب و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی درتعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی انجام داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار