رئیس خانه اقتصاد ایران:

آقای روحانی؛ دولت بدهی 100هزار میلیارد تومانی بانکی خود را بپردازد

رئیس خانه اقتصاد با بیان اینکه امروز هیچ کار تولیدی سود24 درصدی ندارد، در واکنش به راهکارهای شب گذشته رئیس جمهور برای خروج از رکود گفت:رئیس جمهور نکات مهمی را عنوان کرد اما برای حل شدن مشکلات دولت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی بانکی را بپردازد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۳۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم جمیلی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت باعث شده کمبود نقدینگی در سطح جامعه بوجود آید اظهار داشت: دولت برای کاهش نرخ تورم ابزار رکود را انتخاب کرده است که این امر گردش اقتصادی را در سطح جامعه کند می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی تولیدکنندگان با انبارهای پر از کالا مواجه هستند افزود: از طرف دیگر تعدادی از تولیدکنندگان نیز به دلیل کمبود نقدینگی امکان فعالیت را ندارند. دولت باید برای حل این موضوع سیاست کارآمدی را اتخاذ کند.

رئیس خانه اقتصاد ایران به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور نکات مهمی را عنوان کرد اما برای حل شدن مشکلات باید دولت بدهی صدهزار میلیارد تومانی خود را به سیستم بانکی پرداخت کند چرا که امروز سیستم بانکی اعلام می‌کند با 90 هزار میلیارد تومان معوقات روبرو است که این امر امکان تسهیلات را از سیستم بانکی گرفته است.

جمیلی با اشاره به اینکه رکود بازار باعث شده تا به هیچ عنوان فعالیت تولیدی برای افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد، تصریح کرد: به اعتقاد من اگر دولت بدهی خود را به سیستم بانکی پرداخت کند گردش نقدینگی در سطح جامعه رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز هیچ کار تولیدی سود 24 درصدی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر نقدینگی در بانک‌ها به عنوان سپرده قفل شده است.

رئیس خانه اقتصاد ایران اضافه کرد: باید تلاش کنیم در کنار سفرهای مختلف هیئت‌های تجاری خارجی به کشور ما نیز هیئت‌هایی را به کشورهای مختلف ارسال کنیم چرا که تجارت یک طرفه نیست.

به اعتقاد جمیلی بخش خصوصی انتظار دارد دولت در کنار تقویت دیپلماسی سیاسی، اقدامات کارآمدی را نیز در دیپلماسی اقتصادی دهد چرا که این بخش هنوز به صورت جدی فعال نیست.

ارسال نظرات