رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان از سفر 20 هزار زایر خارجی برای بازدید از عتبات عالیات به استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۰۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج : حجت‌الاسلام هاشم رعنایی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، برنامه‌های محوری اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، تشریح کرد.

وی از اجرای 4 برنامه ی محوری در سطح استان خبر داد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) در حسینیه ها و مساجدو بقاع متبرکه و امام زاده ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تجمع لبیک یا حسین در مسجد حسن ابن علی (ع) در بلوار جانبازان زاهدان، غبار روبی مزار شهدا و احلامن‌العسل به مناسبت شهادت حضرت قاسم در مدرسه قدس رستگاران از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف زاهدان است.

این مسئول، ساماندهی مساجد، و برگزاری نماز ظهر عاشورا در سه مکان را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف زاهدان برشمرد و بیان داشت: همزمان با آغاز ماه محرم، 80 مبلغ به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند که از این تعداد 15 مبلغ در زاهدان فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: طبق آمار احتمالا در ماه محرم بالغ بر 20 هزار نفر مسافر از کشورهای همسایه برای بازدید از عتبات عالیات به کشور ما سفر خواهند کرد.

حجه الاسلام رعنایی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه زاهدان تنها محل برای اسکان زائران خارجی است، مکان‌هایی برای اسکان آنها در نظر گرفته شده که یکی از آنها زائر سرای امام رضا (ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان اجرای طرح "سوگواره بصیرت عاشورایی "در مساجد و ویژه برنامه شهادت امام حسین(ع) با عنوان "رهروان زینبی"در زاهدان را از دیگر برنامه های این ایام دانست.

وی گفت: مراسم تعزیه‌خوانی و خیمه‌سوزان با همکاری سه مسجد مولای متقیان (ع)، حجت‌ابن‌الحسن (ع) و ثارالله در زاهدان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات