اختتامیه جشنواره سومین دو سالانه عکس بسیج استان کردستان با حضور هنرمندان و عکاسان برگزیده در سالن یادمان شهدای روستا دزلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۹۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کردستان، اختتامیه جشنواره سومین دو سالانه عکس بسیج استان کردستان با حضور هنرمندان و عکاسان برگزیده و مسئولین این جشنواره و فرمانده سپاه سروآباد در روستای دزلی و در سالن یادمان شهدای این روستا برگزار شد.

علی عباس داوود نیا مسئول بسیج هنرمندان استان کردستانهدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء ارتباط میان هنرمندان عکاس استانی و کشوری، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعداد یابی در میان جوانان و نوجوانان، حفظ انسجام هنرمندان عکاس و تلاش برای معرفی و حفظ ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی تلقی کرد.

وی افزود: از 417 اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده در دو بخش شامل: فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بوده که 263 آثار در بخش فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان بوده و154اثر نیز مربوط به بخش موضوعی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

مسئول بسیج هنرمندان استان کردستان تصریح کرد: از کل آثار راه یافته و ارسال شده توسط 50 هنرمند عکاس استان، 35 اثر توسط هیئت داوران برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد و از این تعداد هم 6 اثر در دو بخش مذکور به عنوان آثار برتر مشخص و به سومین دوسالانه عکس کشوری معرفی شدند و یک اثر هم قابل تقدیر شناخته شده است.

داوود نیا کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره را در حد مناسب و مطلوبی عنوان کرد و افزود: داوری این جشنواره را ناصر افراسیابی دبیر انجمن عکس کشور و داور ناظر این جشنواره می باشد، خانم راهنما از هنرمندان و اساتید دانشگاهی کشور و حمید رضا زری از اساتید دانشگاهی و کارشناس برجسته گرافیک کردستان حضور به عهده داشته اند.

وی برگزیدگان و منتخبین جشنواره سومین دو سالانه استان کردستان را به این شرح معرفی کرد: در موضوع فعالیت های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان یحیی صمدی از سنندج، فرید سعیدی از سنندج و فریبا مرادی از سقز و در موضوع زندگی ایران اسلامی بختیار صمدی از سنندج و عمران عشر لو از بیجار به سومین دوسالانه عکس کشوری معرفی شدند و از عکس بهزاد نعمتی از دیواندره نیز تقدیر شد.

در ادامه حمید رضا گوهری مسئول انجمن عکاسان استان و دبیر جشنواره با اشاره به رسالت بزرگ هنرمندان عکاس در به تصویر کشیدن فرهنگ و هنر و آداب و رسوم یک منطقه افزود: هنرمندان عکاس در این استان با وجود تلاش مستمر و با وجود غنای فرهنگی و هنری، آداب و رسوم متنوع و زیبا و طبیعت بکر ولی بسیاری از سوژه های برجسته ی فرهنگی و پتانسیل های موجود در استان و منطقه را فراموش کرده بودند.

وی با اشاره به سهل انگاری برخی از عکاسان در به تصویر کشیدن زشتی ها و بزرگنمائی مسائل و مشکلات کشورمان افزود: برخی از عکاسان با ارسال آثار خود به خارج از کشور خواسته و ناخواسته دید منفی و انعکاس بدی از تصویر ایران عزیزمان در ذهن دیگران ساخته اند.

ارسال نظرات