خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند در جمع خبرنگاران/2

با زورگویانی مخالفیم که می خواهند انسانها را انحصار کنند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مهم ترین ویژگی انقلاب ما استکبارستیزی است گفت: ما با زورگویانی مخالفیم که می خواهند انسانها را انحصار کنند ما در فرهنگ اسلامی داریم که انسانیت انسان به درجه ایثار است.
کد خبر: ۸۵۸۰۹۸۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه بیرجند در نشست خبری با اشاره به اهمیت امر به معروف به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی قیام امام حسین(ع) بود اظهار کرد: باید جامعه ای داشته باشیم که مردم آن قدرت نه گفتن به پستی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر و قدرت نه گفتن به بدی و پلیدی کار امام حسین(ع) است، امام آقای نه گویان است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ما جامعه ای داریم که برای حفظ آن خون های پاک زیادی داده ایم و حتی امروز نیز سردارانی چون سردار همدانی برای پاسداری از اسلام شهید می شوند.

وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی انقلاب ما استکبارستیزی است افزود: ما با زورگویانی مخالفیم که می خواهند انسانها را انحصار کنند ما در فرهنگ اسلامی داریم که انسانیت انسان به درجه ایثار است.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: انسان پیچیده ترین موجودات است ما اگر خودمان را پیدا کنیم از چاه مذلت نجات پیدا می کنیم.

وی گفت: همچنان که با ازدواج دختر و پسر از لاک منیت بیرون می آیند و ما می شوند پس باید ایثار و گذشت داشته باشند. انسانیت با ازدواج کامل می شود و باید به نفع دیگران از خودت بگذری که این انسانیت به معنای ایثار است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: درعالم هیچ حکم دینی و معروفی نداریم مگراینکه به نفع ما است و هیچ منکری نیست مگر اینکه به ضرر ما است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند " ما رابطه با آمریکا را نمی خواهیم چون به ضرر ما است" بیان داشت : باید مراقب هجمه ها و ظاهر سازی های دشمن باشیم.

وی اظهار داشت: ما باید نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم حساس باشیم چون انسانیت ما در گرو خیر رساندن به جامعه است و باید همه افراد در رساندن جامعه به کمال دغدغه داشته باشند.

امامم جمعه بیرجند با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند: "امروز با یک جنگ نرم مهندسی شده رو به رو هستیم" بیان کرد: امروز با یک دشمن ساده و بی برنامه مواجه نیستیم و باید متوجه پیچیدگی های این جنگ باشیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه نباید برخی افراد با چوب اختلاف به مشکلات دامن بزنند ادامه داد: نباید رفتار ما در جامعه به گونه ای باشد که دیگران فکر کنند در کشور حاکمیت دو گانه است و باید تمام افراد، مسئولین، روحانیون و خبرنگارها نسبت به سیاست های دشمن هوشیار باشند و سعی کنند تا آنرا خنثی کنند.

وی با اشاره به خطر فضاهای مجازی گفت: امروز ترس آمریکا از همین فضاهای مجازی است و ما باید به دنبال استفاده مناسب از این ابزارها و گسترش خوبی ها و امر به معروف و نهی از منکر از طریق همین محیط ها باشیم تا بتوانیم با آسیب های آن مقابله کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها