رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در زاهدان خبر داد و گفت: به مناسبت آغاز ماه محرم 80 مبلغ به سیستان و بلوچستان اعزام شده که از این تعداد15 مبلغ مختص شهر زاهدان است
کد خبر: ۸۵۸۰۸۰۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج  حجت‌الاسلام هاشم رعنایی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، از اعزام 80 مبلغ دینی به استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد 15 مبلغ مختص به شهر زاهدان بوده که به مساجد، حسینیه ها و هیئت هایی که در خواست روحانی داشته اند اعزام خواهند شد.
وی افزود: اسکان زائران خارجی در سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان واقع در زائر سرای امام رضا(ع) می باشد.
این مسئول از جمله برنامه‌های محوری اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) در مساجد و حسینیه‌ها عنوان کرد و گفت: تجمع لبیک یا حسین در مسجد حسن ابن علی (ع) در بلوار جانبازان زاهدان، غبار روبی مزار شهدا و احلامن‌العسل به مناسبت شهادت حضرت قاسم در مدرسه قدس رستگاران از دیگر برنامه‌های این نهاد در زاهدان است.
وی ساماندهی مساجد و برگزاری نماز ظهر عاشورا در سه مکان در زاهدان عنوان کرد و ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در مسجد جواد الائمه(ع) واقع در خیابان مولوی، مسجد امام زمان (عج) تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و بهشتی و همچنین میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
رعنایی بیان کرد: در ماه محرم بالغ بر 20 هزار نفر مسافر از کشورهای همسایه برای بازدید از عتبات عالیات به کشور ما سفر خواهند کرد که در زائر سرای امام رضا اسکان داده خواهند شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان با اشاره به اینکه در تمامی مساجد طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد، افزود: در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) برنامه رهروان زینبی (س) ویژه بانوان در زاهدان برگزار می گردد.
وی برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی و خیمه‌سوزان با همکاری سه مسجد مولای متقیان (ع)، حجت‌ابن‌الحسن (ع) و ثارالله در زاهدان را از دیگر برنامه های ماه محرم دراین شهرستان عنوان کرد..
رعنایی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از 170 مسجد، هیئت و حسینیه در زاهدان پذیرای عزاداران سید وسالار شهیدان در ماه محرم خواهند بود.
ارسال نظرات