برگزاری همایش پرچمداران بصیرت در سنندج

همایش پرچمداران بصیرت در سنندج در آستانه ماه محرم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۹۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت که با حضور مداحان و هیئات مذهبی شهرستانهای سنندج و کامیاران، مردم و مسئولین در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: واقعه کربلا در ذهن همه آزادی خواهان و منصفان تاریخ همچون چراغ روشن و نکته برجسته تا ابد خواهد ماند.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا حرکتی بزرگ در تاریخ اسلام به شمار می‌رود، افزود: وظیفه و رسالت مسئولان و روحانیون امروزه تبیین درست واقعه عاشورا و تمامی حوادث کربلا برای جوانان امروز و نسل‌های بعدی می باشد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه امام حسین تنها متعلق به جهان عرب و یا مسلملنان و شیعیان نیست، گفت: بسیاری از پیروان دیگر مذاهب و ادیان دیگر دیگر در وصف امام حسین و واقعه کربلا سخن گفته اند و در ایام الله محرم و صفر نذری امام حسین پخش می کنند.

زاهدی در پایان گفت: خادم حسین(ع) بودن افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و در دنیای اسلام کسانی هستند که خادم و زحمتکشند و باید قدر آنها را دانست.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در همایش بزرگ پرچمداران اظهار داشت: مسجد‌محوری، نماز‌محوری و قرآن‌محوری سه مولفه‌ای است که علاوه بر تبیین نهضت عاشورا باید هیئات مذهبی به آنها توجه ویژه کنند و سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم در ابتدای هر مراسمی در هیئات مذهبی بسیار حائز اهمیت است و باید دانشت که امام حسین(ع) برای حفظ تفکر قرآن به شهادت رسید.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه اقامه نماز جماعت به عنوان یکی از مولفه‌های مهمی که باید سرلوحه هیئات مذهبی باشد، افزود: اقامه نماز جماعت با تاخیر به اقامه نماز اول وقت فردی ارجحیت دارد و مبلغین و روحانیون باید در ایام ماه محرم این نکته را به مردم گوشزد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه زیبنده جوانان ما نیست که گرفتار اعتیاد و مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی شوند، یادآور شد: در هیئات مذهبی باید جوانان را جذب و آگاه و به سمت فعالیت‌های دینی و فرهنگی تشویق کرد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه اضافه کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی در هیئات مذهبی و در سخنرانی‌های روحانیون نیز باید مورد توجه قرار گیرد و از آن غفلت نشود.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول محرم فرصت مناسبی برای ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت‌ها و کینه‌هاست و روحانیون در مناطق شهری و روستایی می‌توانند این مهم را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه این مراسم مداحان به اجرای مدیحه‌سرایی پرداختند.

ارسال نظرات