خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و بصیرت افزایی گفت: باید جامعه را به سمت بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی دینی و سیاسی برد.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۲۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام‌ علی دشتکی در همایش مبلغین عاشورایی استان همدان اظهار کرد: شهادت سردار بزرگ اسلام، شهید حسین همدانی باعث افتخار ملت است و اخلاص وی که از جان‌باختگان مکتب ایثار و شهادت است بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه هر که در راه خدا خالصانه قدم بردارد خداوند والاترین مقام و شهادت را از آن او می‌کند، گفت: بعید می‌دانم همدان جمعیتی را که در مراسم تشییع شهید همدانی به خود دید، در تاریخ خود دیده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از مصادیق بارز مکتب توحید و نهضت عاشورایی امام حسین (ع)، افزود: همواره جان‌باختگان مکتب عاشورا برای جهانیان الگو هستند.

وی به ضروری بودن تبیین هدف در هر حرکتی اشاره و عنوان کرد: انحراف در حرکت سبب ایجاد زاویه و فاصله بین نقطه آغازین و هدف می‌شود و نهادینه کردن هدف به‌عنوان یکی از وظایف اساسی روحانیون در جامعه است.

دشتکی با اشاره به این مطلب که عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در جامعه لازم و در نگاه سیاسی نیز یکی از ضرورت‌ها است، ادامه داد: عزاداری هدف نیست و این امر مقدمه‌ای برای پرداختن به اهداف اصلی است.

وی تحقق امر الهی در همه امور جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی زبان جهان اسلام و مقام معظم رهبری نیز زبان شیوا، گویا و اثربخش ملت ایران و تشیع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه مردم و مسئولین باید مطالبات رهبری را در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار باشند، افزود: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از این مطالبات است که باید در جامعه به آن پرداخته شود، چراکه فرهنگ ایثار و شهادت ناجی زندگی امروز ماست.

وی به دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و بصیرت افزایی به‌عنوان دیگر مطالبات رهبری که مردم باید خواستار تحقق آن شوند اشاره و عنوان کرد: باید دشمن خود را بشناسیم تا در محتوای فرهنگی زندگی ما نفوذ نکند و از طرفی باید جامعه را به سمت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دینی و سیاسی برد.

دشتکی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و برگزاری مراسم‌ در این ایام، گفت: شهرستان‌های استان همدان باید با محوریت قرار دادن اجتماع در مراکز شهرستان، سعی در برگزاری مراسم‌ یکدست، مناسب و درشان شهرستان‌های استان داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات