عضو شورای عالی استان های کشور و عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: محیط زیست ابرکوه؛ نیازمند حمایت مسئولان کشوری و عزم ملی می باشد.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۱۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شهرداری ابرکوه، رضا ربانی در جلسه ای با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور، محیط زیست را سرمایه ملی دانست و گفت: همه مردم باید متوجه باشند که از این سرمایههای خدادادی باید به نحو احسن در راستای پیشرفت و توسعه استفاده شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ابرکوه در گذشته از زیستگاهها و حیات وحش شناخته شده بوده است، بطوریکه تا اواخر دهه 40 گونه های چون گورخر، آهو و جیبر در آن زیست می کردند حتی در گزارشات اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر؛ ابرکوه به عنوان یکی از زیستگاههای خوب گورخر ایرانی نام برده شده است.

ربانی با اشاره به اینکه دشت های این شهرستان از یک طرف به تالاب گاوخونی و از جنوب تا بهرام گور به استان فارس و از طرف و غرب به کوههای زاگرس و از شرق به کویر ابرکوه، مروست منتهی می شود، اظهار کرد: این وسعت و تنوع زیستگاهی موجب تنوع حیات وحش و غنای زیستی مطلوبی در این شهرستان شده بود.

وی با اشاره به اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه گفت: این درخت بدلیل ارزشهای قابل توجه و به منظور حفاظت از این گنجینه ژنی ارزشمند جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست قرار دارد.

عضو شورای عالی استانهای کشور در این دیدار خواستار توجه بیشتر به مسائل سرو کهن وتامین اعتبار لازم جهت حفظ و نگهداری و ساماندهی آن و همچنین حمایت از سایت گورخر ایرانی در منطقه چاه گیر ابرکوه شد.

وی تصریح کرد: شهرستان ابرکوه خاستگاه پرنده هوبره می باشد که نیازمند حمایت جدی جهت راه اندازی این سایت می باشد.

ارسال نظرات