خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تأکید کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان شناخت آسیب‌ها و ارزش کار در طلبگی را بسیار ضروری دانست و گفت: طلبه‌ها باید در شناخت این دو مقوله تلاش و همت کنند.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۱۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در همایش مبلغان عاشورایی استان همدان پرداختن به اصل خودسازی را اقدامی مهم در راستای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: خودسازی و خالصانه عمل کردن سبب جوشیدن چشمه‌های علم در وجود انسان می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که در بسیاری از مشاغل افراد تنها به شغل خود به‌عنوان یک منبع درآمد و از نگاه مادی می‌نگرند، افزود: گاهی به دلیل پیچ‌وخم‌های زندگی مادی ارزش معنوی مشاغل در نظر گرفته نمی‌شود و این سبب می‌شود تا افراد از روی بی‌میلی و بدون علاقه آن کار را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بابیان اینکه این نگرش سبب کاهش کیفیت و کمیت در کارها می‌شود، ادامه داد: باید آفت‌ها و آسیب‌ها را در خود تجزیه‌وتحلیل کنیم.

محمدی با اشاره به رشته طلبگی و تأکید بر اینکه دانش‌آموختگان این رشته باید بدانند که برای چه می‌خواهند طلبه شوند، گفت: طلبه‌ها با کمترین درآمدها زندگی خود را سپری می‌کنند و این در حالی است که با تهاجمات دشمن روبرو هستیم و گاهی برخی دوستان زخم‌زبان می‌زنند.

وی اضافه کرد: شناخت آسیب‌ها و نیز شناخت ارزش کار در طلبگی بسیار ضروری است و باید طلبه‌ها در شناخت این دو مقوله تلاش و همت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مزد فردی که انسانی را هدایت کند نزد خداوند بسیار برتر و افضل است، ادامه داد: اینکه خالصانه برای خدا به دنبال هدایت انسان‌ها باشید جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارد.

محمدی با اشاره به اینکه امروز می‌شنویم که می‌گویند سردار رشید اسلام، شهید حسین همدانی در ۸۵ عملیات نظامی علیه تکفیری‌ها مبارزه کرده و این در حالی است که این شهید بزرگوار درصدها عملیات در جبهه حق علیه باطل حضور داشته که تنها خداوند از آن خبر دارد، افزود: این حرکت سردار شهید همدانی درس اخلاص و تنها برای رضای خدا کار کردن را به ما می‌آموزد.

وی با اشاره به این مطلب که علما و روحانیون باید به تحقیرها و توهین‌های برخی بی‌توجه باشند، ادامه داد: علمای شیعه در روز قیامت درجه بالایی خواهند داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه طلبه‌ها باید در گفتار و رفتار خود صادقانه و خالصانه عمل کنند، گفت: گفتار و رفتار شما زینت شماست و نباید با غرور به دنبال عیب‌جویی از دیگران بود.

محمدی ادامه داد: کسی که خود را اصلاح نکند هرگز نخواهد توانست دیگری و جامعه را اصلاح کند و باید ابتدا خود را از عیوب پاک و خودسازی کرد و سپس به دیگران پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات